همشهری آنلاین: یک شرکت تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی از کفش هوشمندی رونمایی کرده که تعداد گام‌ها را شمرده و حتی میزان کالری سوزانده شده را نیز محاسبه می‌کند.

کفشی که کالری سوزانده شده را محاسبه می‌کند

به گزارش مهر، این فناوری جدید توسط شرکت لوونو ارایه شده است. این شرکت در جریان رویداد بزرگ فناوری Tech World in San Francisco از نوآوری اخیر خود رونمایی کرده است.

تولید این کفش هوشمند با همکاری شرکت Vibram صورت گرفته است. در دل این محصول جدید از تراشه پوشیدنی Intel Curie استفاده شده که تقریبا می‌توان آن را قلب تپنده این فناوری جدید به شمار آورد. در واقع این تراشه مسئول شمارش گام‌های ورزشکار و محاسبه دقیق میزان کالری سوزانده شده بر اساس میزان فعالیت‌های ورزشی است.

شرکت لوونو و Vibram بیش از یک دهه همکاری تحقیقاتی با یکدیگر داشته‌اند و حالا این کفش ورزشی هوشمند را می‌توان ثمره این همکاری دیدنی به شمار آورد.

اگرچه قرار نیست این نوآوری به این زودی‌ها سر از قفسه فروشگاه‌ها درآورد اما می‌توان آن را به عنوان نمایشی دیدنی از فناوری‌های کاربردی آینده در نظر گرفت.

در تولید این کفش از فناوری چاپ سه‌بعدی استفاده شده است. این محصول به گونه‌ای ساخته شده که بخش زیرین آن روشن می‌شود.

انرژی الکتریکی مورد نیاز این کفش نیز به شیوه‌ای جالب توجه تأمین می‌شود به طوری که صاحب کفش تنها باید آن را بر روی پنل مخصوصی قرار دهد که فرآیند شارژ کفش را به طور بیسیم انجام می‌دهد.

کد خبر 337020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha