همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از راه‌اندازی یک درگاه اینترنتی برای ثبت اطلاعات موسسات قرآنی تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسن محمدی در نشست خبری تشریح فعالیت‌های اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: یک درگاه اینترنتی برای ثبت اطلاعات موسسات قرآنی به نام طرح میزان تا پایان ماه رمضان راه‌اندازی می‌شود که کارهای مقدماتی آن از اواخر سال گذشته شروع شده و موسسات استان تهران اطلاعات مورد نیاز را برای اتحادیه ارسال کردند.

وی گستره این مرحله از اجرای طرح میزان را استان تهران دانست و افزود: بسیاری از اطلاعات مربوطه دریافت شده و این اطلاعات به زودی در یک درگاه اینترنتی قرار خواهد گرفت که به نوعی یک رصدخانه مجازی درباره ظرفیت‌های موسسات قرآنی کشور است.

محمدی گفت: قرار است دو استان دیگر به صورت آزمایشی در این طرح شرکت کنند که در صورت رفع نواقص به صورت ملی اجرا خواهد شد.

وی با بیان برخی مزایای فضای مجازی تاکید کرد: در استفاده از فضای مجازی همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند، باید ملاحظات امنیتی را در نظر گرفت و از آنجا که موسسات قرآنی 46 صفحه از اطلاعات موردنیاز را به اتحادیه ارسال کرده‌اند ولی بخشی از اطلاعات مربوط به توانمندی‌های موسسات مانند حوزه فعالیت‌ها، نوع ارتباط و مکان‌یابی موسسات که مورد نیاز مخاطبان است، ارائه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه قرآن و عترت یکی از ضعف‌های اطلاعاتی موجود در حوزه قرآنی کشور را نبود اطلاعات مورد نیاز در بخش‌های مختلف همچون حفظ، قرائت، تدبر، پژوهش و سایر موضوع‌ها دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب از چند سال پیش برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تاکیداتی داشتند، ولی هنوز هیچ منبعی برای ارائه آمار دقیق حافظان قرآن در کشور وجود ندارد.

کد خبر 336927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha