همشهری آنلاین: آناهیتا زاهدی‌فر با برتری مقابل مبینا علی‌نسب در رقابت‌های گزینشی، به عنوان نماینده بانوی ایران در رقابت‌های شطرنج المپیاد زیر ۱۶ سال جهان انتخاب شد.

A.Zahedifar

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مسابقه انتخابی دو بانوی شطرنج‌باز کشورمان برای حضور در تیم ملی اعزامی به مسابقات المپیاد جهانی شطرنج زیر 16 سال با پیروزی زاهدی‌فر پس از 6 رقابت به پایان رسید.

دو شطرنج‌باز پس از تساوی 2-2 در چهار دور رقابت استاندارد، در بخش سریع با هم به رقابت پرداختند که زاهدی‌فر موفق شد در هر دو مرحله این مسابقات به پیروزی رسيده و به عنوان نماینده بانوی ایران در پيكارهای المپیاد جهانی شطرنج زیر 16 سال انتخاب شود.

با توجه به این که این مسابقات در 4 دور برگزار می‌شد، هر بازیکن برای پیروزی نهایی حداقل به 2/5 امتیاز نیاز داشت که در صورت پیروزی در این 4 دور، دو بازی سریع، سپس در صورت عدم نتیجه‌گیری دو بازی برق‌آسا و در صورت عدم نتیجه‌گیری مجدد یک بازی مرگ ناگهانی بین طرفین برگزار می‌شد که تکلیف دو شطرنج‌باز در پایان رقابت‌های بخش سریع مشخص شد.

گفتنی است مسابقه انتخابی بانوی اعزامی به المپیاد جهانی شطرنج نوجوانان 20 تا 23 خرداد در محل فدراسیون شطرنج و با سرداوری لوزا کهکشانی برگزار شد.

مسابقات شطرنج المپیاد جهانی زیر ۱۶ سال ۳۱ تیر تا ۹ مرداد به میزبانی کشور اسلواکی برگزار می‌شود. ایران با ۵ نماینده متشکل از ۴ پسر(علیرضا فیروزجا، پرهام مقصودلو، آرین غلامی و آرش طاهباز) و یک دختر ( آناهیتا زاهدی‌فر) در این مسابقات حضور خواهد داشت.

 

کد خبر 336897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha