همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال از بدهی ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی این فدارسیون خبر داد.

مهدی تاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی تاج در برنامه ورزش و مردم شبکه یک سیما با اشاره به بدهی‌های فدراسیون فوتبال افزود: حدود 13 میلیارد و 400 میلیون تومان بدهی داریم اما از آن طرف مطالباتی هم داریم که مهمترین آنها مطالبه 2 میلیون دلاری ما از فیفاست که عدد قابل ملاحظه‌ای است.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود:با این حال پاداش بازی‌های تیم ملی پرداخت شده است، از بازی گوام و ترکمنستان گرفته تا این دو بازی اخیر با قرقیزستان و مقدونیه که پرداخت‌ها انجام شده است.

تاج گفت:‌ البته حقوق کی‌روش عقب افتاده بود که براساس تفاهم نامه اگر بیش از سه ماه حقوق سرمربی تیم ملی عقب می‌افتاد وی می توانست با تیم دیگری وارد مذاکره شود در حالیکه حقوق وی 9 ماه بود عقب افتاده بود اما خوشبختانه در حال حاضر همه حقوق‌ها پرداخت شده است و مشکلی نداریم اما چیزی که راجع به تیم ملی است و جزو تکالیف ماست ، انجام بازی‌های تدارکاتی خوب است.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: درباره بازی‌های تدارکاتی باید از شش ماه قبل مذاکره می کردیم و قرارداد بسته می‌شد از این رو الان نمی‌توان گفت که برای فردا مثلا می‌توان چند بازی خوب انجام داد.

تاج گفت: با وجود مشکل نقدینگی که داشتیم بازی‌های تدارکاتی تاکنون قابل دفاع است اما مطلوب نیست و مطلوب آن است که حداقل 6-7 ماه قبل‌تر باید برنامه بازی‌های تدارکاتی‌مان را کامل می‌کردیم.

وی افزود: با آقای کی‌روش بیش از 100 ساعت درباره تیم ملی حرف زدیم و حوصله به خرج دادم و همه حرف‌های وی را گوش دادم.

  • باید از نایب رئیسی در AFC صیانت کنیم

مهدی تاج گفت: گرفتن کرسی در AFC چندین سال طول می‌کشد و حالا که ما کرسی نایب رئیسی را داریم باید از آن صیانت کنیم.

وی افزود: کفاشیان عنصر قابل قبولی است، هم به عنوان نایب رئیس اول و هم در بخش بین‌الملل کمک من است. کفاشیان نایب رئیس AFC است و اگر قرار بود به صورت عادی ما چنین کرسی بدست بیاوریم شاید 15 سال طول می‌کشید اما حالا که این کرسی را داریم باید از آن صیانت کنیم.

تاج درباره نداشتن قرارداد افشین پیروانی به عنوان مدیر تیم ملی گفت: با پیروانی صحبت کردم و او این موضوع را با من درمیان گذاشت، اساسا کار بدون قرارداد را قبول ندارم و باید هرچه زودتر با پیروانی قرار داد بسته شود.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش دخالتی نمی‌کند افزود: ساکت مشاور من در امر سرپرستی دفتر مجموعه مدیریت و وظیفه وی پیگیری کارهای تیم ملی است.

تاج ادامه داد: هدف از این کار این است تا انتظارات کی روش را برآورده کنیم تا دیگر شاهد انتقادها و دلخوری سرمربی تیم ملی نباشیم و جلوی رسانه‌ای شدن انتظارات کی روش گرفته شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد لباس تیم ملی هم گفت: این قرار داد قبل از حضور من به عنوان رئیس فدراسیون بسته شده است و با مطالعه قرارداد دو نکته در آن دیدم که یکی جای امیدواری است و دیگری نا امید کننده است.

وی ادامه داد: در قرارداد لباس آمده است که شرایط فنی و کیفیت به تایید فدراسیون برسد اما در جای دیگر آمده کیفیت تایید شده است ؛ بهرحال بدنبال این هستیم که برای تیم ملی یک لباس مناسب تهیه کنیم که اگر این شرکت بتواند کیفیت را بهتر کند که هیچ، اما اگر نتوانستند به دنبال جایگزین می‌گردیم.

  • فساد در فوتبال را ریشه کن می‌کنم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بحث فساد در فوتبال مطرح است و ما خواستار ریشه کن کردن آن هستیم. وي افزود: بحث دلالیسم و فساد در فوتبال ما مطرح است و از دادستان خواسته‌ام این فساد را دنبال کند.

وی ادامه داد: جعفری دولت آبادی به من اعلام کرد که هنوز گزارشی از کمیسیون اصل نود دریافت نکرده است و به محض رسیدن این گزارش با جدیت پیگیری می‌کند.

تاج گفت: امیدوار هستم این موضوع به صورت جدی در نهاد‌های نظارتی پیگیری شود و این کار در حال حاظر در فدراسیون در حال پیگیری است البته معتقدم بسیاری از این حرف‌ها واقعیت ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه از واسطه‌ها و آژانس‌های نقل و انتقال بازیکنان، آزمون گرفته می‌شود افزود: دلالیسم پدیده شومی است و برای جلوگیری از این موضوع جلسه‌ای با آژانس‌های نقل و انتقال داشتیم و اعلام کردیم هر کسی در آزمون قبول شود مجوز دارد بازیکن منتقل کند.

کد خبر 336540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha