سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: براساس تحلیل داده‌های هواشناسی، با تشکیل متناوب توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال آن به آسمان ایران در بخش‌هایی از نیمه غربی کشور، مرکز و تهران پدیده گرد و خاک سبب کاهش دید افقی وکیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

گرد و غبار

به گزارش سازمان هواشناسي كشور چهارشنبه (19 خرداد)گرد و غبار و کاهش دید افقی هوا در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، همدان، کرمانشاه، ایلام ، خوزستان، لرستان، تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم و سمنان سبب کاهش کیفیت هوا در این استان‌ها خواهد شد.

 در همين حال در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور شاهد رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط گرد و خاک موقتی خواهیم بود.

همچنين از بعد از ظهر چهارشنبه با شمالی شدن جریان‌های جوی در سواحل دریای خزر و شهرهای شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

در این روز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی دراستان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی ،ارتفاعات سمنان، گیلان، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، شرق مازندران و گلستان دور از انتظار نیست و در این شرایط با احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت بویژه در مناطق کوهستانی و دره‌های پر شیب هموطنان برای جلوگیری از خسارات احتمالی احتیاط‌های لازم را به عمل آورند.

رخلیج فارس، تنگه هرمز و بخش‌های شرقی سواحل دریای عمان نيز به سبب وزش باد شدید مواجی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 336277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha