دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح با اشاره به توان بالای دفاعی کشورمان گفت: پاسخ ایران به تجاوز احتمالی دشمنان، تاریخی و غیر‌منتظره است.

به گزارش فارس، سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی دوشنبه شب، به مناسبت سالروز شهادت جمعی از پاسداران نیروی دریایی سپاه در نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس در یادواره این شهدا که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادقع برگزار شد، حضور یافت.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان پیرامون آمادگی نیروهای مسلح در برابر تهدیدات گفت: با مطالعه جنگ آمریکا در افغانستان، عراق، بوسنی و کوزوو، از تجارب این جنگ‌ها استفاده کرده‌ایم و تاکتیک‌ها و تجهیزات خود را بر اساس این تجربیات تطبیق داده‌ایم.

مدل جدید قاصد

فارس همچنین گزارش داد: پس از تولید انبوه بمب هوشمند قاصد، هم اکنون نیز ایران توانسته است مدل جدیدی از بمب‌های هوشمند با نام قدر را بسازد.

بمب هوشمند 2 هزار پوندی قدر، بمبی اپتیکی است که می‌تواند در کنار قاصد، پاسخگوی نیاز نیروهای هوایی کشورمان برای دراختیار داشتن این نسل از مهمات پیشرفته با قدرت انفجاری مناسب باشد.

حیرت غرب

نشریه دفاعی جنز دیفنس چاپ لندن که یکی از مهم‌ترین نشریات دفاعی دنیاست، در گزارشی نوشت: بمب2000 پوندی قاصد را می‌توان از هواپیماهایF4 (فانتوم) و F5 (تایگر) که در نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند، پرتاب کرد.

بر پایه این گزارش، نسل اول بمب‌های شلیک‌شونده از هواپیما توسط گروه خودکفایی و شرکت‌های وابسته به وزارت دفاع ایران تولید شده و سازمان صنایع هوافضا که سازنده موشک‌های هدایت‌شونده سطح به سطح است، در آن نقشی نداشته است.

نگرانی دشمن

پس از آنکه ایران از وجود بمب هوشمند برای هدف قرار دادن اهداف دقیق زمینی پرده برداشت، نگرانی، محافل امنیتی اسرائیل را فرا گرفت. مطبوعات رژیم صهیونیستی نظیر یدیعوت آحارنوت نیز پیش‌تر، از نگرانی این رژیم نسبت به تولید انبوه بمب‌های هوشمند توسط ایران پرده برداشته بودند.

کد خبر 33620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز