دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

اکران عمومی بهترین فیلم سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر در حالی از ۱۹ خرداد چهارشنبه آغاز می‌شود که موضوع زنده بودن سردار جاویدالاثر سپاه اسلام حاج‌احمد متوسلیان بر نشست خبری عوامل تولید «ایستاده در غبار» سایه افکنده بود.

ایستاده در غبار روایتی بدیع از زندگی حاج احمد متوسلیان است.

به گزارش همشهري، حبيب والي‌نژاد تهيه‌كننده، محمدحسين مهدويان كارگردان، هادي حجازي‌فر بازيگر نقش متوسليان و علي سرتيپي پخش‌كننده ايستاده در غبار صبح روز گذشته در مؤسسه فرهنگي رسانه‌اي اوج مقابل خبرنگاران نشستند و 2 روز پيش از آنكه فيلم روي پرده سينماها برود، درباره جزئيات و برنامه‌هاي اكران آن سخن گفتند. آغاز نشست هم با اشاره‌اي بود كه مهدويان به موضوع خبر زنده بودن سردار متوسليان داشت.

كارگردان ايستاده در غبار كه در فيلم هم بحث شهادت قهرمان داستان را مطرح نكرده، درباره احتمال بازگشت حاج احمد متوسليان كه در روزهاي اخير از سوي برخي سرداران سپاه مطرح شده، گفت: همزمان شدن اين اتفاق‌ها با اكران فيلم برايم خيلي عجيب بود، من هم خيلي دوست دارم متوسليان زنده باشد اما اين موضوع را امري دور و بيشتر يك خيال مي‌دانم تا واقعيت. ما هم مثل همه مردم اين روزها مخاطب اخبار درباره اين عزيز هستيم.

كارگردان مستند «آخرين روزهاي زمستان» با موضوع شهيد حسن باقري درباره موضع خانواده متوسليان نسبت به برخي بخش‌هاي ايستاده در غبار گفت: «ما بعد از آماده شدن فيلم آن را به خانواده متوسليان نشان داديم تا اگر ابهامي وجود دارد، برطرف كنيم. آنها به چند مورد اشاره كردند و ما تلاش كرديم نسخه نهايي مورد تأييد خانواده متوسليان باشد. ايستاده در غبار در اكران عمومي 3دقيقه كوتاه‌تر از نسخه جشنواره است اما اين آسيبي به فيلم نزده و چيزي حذف نشده است.»

مهدويان درباره ساختن فيلم درباره شخصيت‌هاي بزرگ دوران دفاع‌مقدس و جنگ تحميلي هم‌چنين اظهارنظر كرد: «دوست دارم بعد از آخرين روزهاي زمستان و ايستاده در غبار، فيلمي بسازم كه اين سه‌گانه كامل شود اما معلوم نيست فيلم بعدي‌ام هم جنگي باشد. مضامين مختلفي در ذهن دارم، با اين حال دلم مي‌خواهد درباره شهيد محمد بروجردي فيلم بسازم. پژوهش‌هايي هم انجام داده‌ام و مطمئنم اين فيلم بسيار متفاوت از ايستاده در غبار خواهد بود.»

اين فيلمساز جوان درباره همكاري مؤسسه اوج و ديگر متوليان سينماي دفاع‌مقدس در توليد ايستاده در غبار گفت: «كار كردن درباره جنگ با نگاه مستقل خيلي سخت است و براي ورود به اين حوزه بايد پوستي كلفت داشته باشي. گاهي ناچاري با كساني تعامل كني كه حرف زدن با آنها سخت است. من سال‌هاست كه با حاج حبيب والي‌نژاد كار مي‌كنم و يكي از دلايلي كه سبب شد فيلمنامه بدون تغيير به مرحله توليد برسد، همراهي ايشان بود. در واقع آنها فيلمنامه ايستاده در غبار را مانند بار شيشه از تونل مرگ رد كردند تا درست به پرده سينما برسد.»

والي‌نژاد هم كه سال‌ها سابقه حضور در بنياد روايت فتح و همكاري با تلويزيون را در كارنامه دارد، درباره سختي‌هاي توليد فيلم در اين نشست يادآور شد: «خوشبختانه سازمان اوج بيشترين همكاري را با ما داشت چرا كه مي‌دانستند اين موضوع دغدغه ماست و كساني كه نام متوسليان را مي‌شنيدند، ناخودآگاه فيلم را براي خود مي‌دانستند و تمام تلاش خود را براي توليد مناسب آن به‌كار مي‌گرفتند.»

  • بازيگري دغدغه است، شغل نيست

هادي‌ حجازي‌فر از بازيگران تئاتر است كه نخستين تجربه سينمايي خود را با ايفاي نقش حاج‌احمد متوسليان در «ايستاده در غبار» با موفقيت پشت سر گذاشت. او درباره حضور در اين فيلم و همكاري با محمدحسين مهدويان گفت: «بازي در نقش متوسليان برايم تجربه‌اي رؤيايي بود و سعي كردم براي فيلم ارزش افزوده باشم. بعد از ايستاده در غبار چند پيشنهاد داشتم كه بعد از خواندن فيلمنامه‌ها، منصرف شدم. بازيگري دغدغه‌ من است و شغلم نيست.»

کد خبر 336165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha