همشهری آنلاین: نماینده مردم شهر قدس، شهریار و ملارد در مجلس بیشتر جمعیت روزهای تهران را ساکن اطراف تهران دانست و بر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به شهرهای اطراف تهران تأکید کرد.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، بر لزوم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری به شهرهای اطراف تهران، اظهار داشت: بیشتر جمعیت تهران در روز از شهرها و مناطق اطراف تهران می‌آیند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: با توجه به مشکلات عدیده موجود، نیاز به نوسازی، توسعه و گسترش این ناوگان بسیار احساس می‌شود.

گروسی پیرامون صحبت‎های مطرح شده در رسانه‌ها مبنی بر واردات قطعات چینی توسط برخی از خودروسازها گفت: قطعه سازها مطالباتی داشته و نیاز مبرم به حمایت دارند که در پی صحبت‌های صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت این مشکلات مدیریت می‌شود و قدم‌هایی جدی در این راه برداشته خواهد شد.

نماینده مردم شهر قدس، شهریار و ملارد تولید داخل را کفاف نیاز کشور در زمینه خودروهای سنگین ندانست و تشریح کرد: متأسفانه در شرایط کنونی تولیدکنندگان داخلی خودروهای سنگین توان برآورده کردن نیازهای داخلی را ندارند، البته شرکت‌هایی همچون ایران خودرو دیزل پرقدرت مشغول کار هستند.

وی با ابراز تأسف از کم کاری‌های رخ داده در بخش خودروهای سنگین، تصریح کرد: باید به جای واردات خودرو از چین، در این بخش سرمایه‌گذاری انجام شده و از تولید کننده حمایت‌های جامع و کاملی انجام شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان تاکید کرد: باید بخش خصوصی در این بخش وارد شود و دولت با حمایت‌های خود و اعطای تسهیلات مناسب از بخش خصوصی پشتیبانی کند.

کد خبر 335862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha