همشهری آنلاین: فرهاد رهبر مشاور اقتصادی آستان قدس رضوی از تبدیل منطقه ویژه سرخس به هاب اصلی انرژی شرق کشور خبر داد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس یک فرصت طلایی برای جهش اقتصادی شمال شرق کشور است و باید به عنوان یک استعداد ملی و بین‌المللی در منطقه معرفی شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، دکتر فرهاد رهبر در بازديد از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس، گفت: قدم به قدم این منطقه استعداد و امکانات است که توسط آستان قدس رضوی سرمایه‌گذاری شده است.

مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی ادامه داد: این منطقه می‌تواند در سطح بین‌المللی نقش‌آفرینی کند و جایگاه ویژه‌ای در ارتقاي رتبه اقتصادی و صنعتی شمال شرق کشور داشته باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به تولیت جدید آستان قدس رضوی مبنی بر توجه به محرومان و مناطق محروم، گفت: به همین منظور باید منطقه ویژه اقتصادی سرخس با شتاب بیشتری در مسیر توسعه و رشد قرار گیرد.

فرهاد رهبر افزود: این منطقه می‌تواند نقش بارزی در تحقق سیاست‌های پیش رو داشته و با رسیدن به جایگاه واقعی خود برای هزاران نفر از جوانان محروم سرخس و استان خراسان رضوی شغل ایجاد کند.

رئيس سابق دانشگاه تهران ادامه داد: مزیت اصلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس انرژی و حمل‌ونقل است و این نقطه می‌تواند به هاب اصلی انرژی و تخلیه بارگیری شرق کشور تبدیل شود. با تکیه بر این دو مزیت می‌توان رتبه بالایی در صادرات و تولید کشور را در این نقطه مهم و استراتژیک رقم زد.

مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی با ذکر این نکته که آستان قدس رضوی آمادگی تعامل و همکاری را در جهت رشد منطقه ویژه اقتصادی سرخس دارد، گفت: باید به این منطقه به عنوان یک فرصت و یک استعداد ملی نگاه کرد و تمامی ارگان‌های دولتی و آستان قدس رضوی در کنار هم بدون نگاه بخشی و سیاسی این استعداد ملی را به مرکز بین‌المللی و اقتصادی شرق کشور تبدیل کنند.

کد خبر 335848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha