همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون عمران مجلس کیفیت را اساسی‌ترین اصل در بررسی محصولات دانست و تاکید کرد: تولیدکنندگان داخلی با در یافت حمایت مناسب می‌توانند می‌توانند محصولاتی باکیفیت و قیمت مناسب در اختیار بازار قرار دهند.

سید مهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با بیان اینکه حمل و نقل جاده‌ای یکی از روش‌های پرمصرف توسط هموطنان جهت جابه جایی بین شهری است، اظهار داشت: در موضوع حمل و نقل عمومی و جاده‌ای، اتوبوس بیشتر از بقیه مورد استفاده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس وضعیت حمل و نقل جاده‌ای در بخش اتوبوس‌رانی را رضایت بخش ندانست و گفت: به دلیل ضعف‌های حمل و نقل ریلی و هزینه‌های زیاد بخش حمل و نقل هوایی، طبیعی است که بیشترین بار بر دوش حمل و نقل جاده‌ای و بخش اتوبوس باشد.

هاشمی با تاکید بر رشد و بهبود وضعیت نسبت به گذشته،ادامه داد: این رشد به لحاظ کیفی و کمی قابل قبول نیست و با توجه به اینکه این نوع از حمل و نقل پرخطرترین آن است و عطف به وجود بیشترین حادثه در این مد، امیدوارم در نوسازی، ایمن سازی و بهبود کیفیت خودروها و خدمات حمل و نقل بین شهری شاهد رشدی مناسب و مطلوب باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار داشت: توجه، برنامه ریزی و بستر سازی مناسب جهت این امر باید در دستور کار مدیران راه و ترابری کشور قرار گیرد. هر چند که اولویت اول توسعه و تکمیل ناوگان ریلی است.

وی در ادامه به مساله ورود قطعات چینی به بازارهای داخلی اشاره کرد و گفت: چین با تولید انبوه و قیمت پایین خود تولید کنندگان ما را به استفاده از اجناس خود ترغیب می‌کند. البته نباید فراموش کنیم که اجناس چینی نیز به لحاظ کیفیت درجه یک، دو و سه دارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: ما برای مدیریت این مساله در گام نخست نیاز داریم که وزارت صنایع با حمایت جدی از تولیدکنندگان مانع از ضربه خوردنشان در رقابت با محصولات چینی شود.

هاشمی مهمتریمن مساله را کیفیت محصول دانست و افزود: در گام دوم با تاکید بر اصل کیفیت، نباید اجازه دهیم اجناس بی کیفت، چه داخلی و چه خارجی، مورد استفاده قرار گیرد و اگر از تولید کنندگان خودمان حمایت مناسب انجام گیرد می‌توانند محصولاتی باکیفیت و قیمت مناسب در اختیار بازار قرار دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در پایان تاکید کرد: با توجه به فرسودگی گسترده ناوگان حمل و نقل و نیاز بالای کشور، شاید در صورت عدم توان تولیدکنندگان داخلی به پاسخگویی همه نیازهای کشور، ناپار به استفاده از تولیدات خارجی در یک چهارچوب طراحی و برنامه ریزی شده و با رعایت استانداردها بشویم که این امر مغایرتی با حمایت از تولید ملی ندارد.

کد خبر 335827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha