مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

همزمان با برگزاری بیست و هفتمین مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، مدیریت شهری برنامه‌های مفصلی در بخش‌های فرهنگی و ترافیکی برای برپایی هرچه بهتر مراسم درنظر گرفته است.

سالگرد ارتحال
  • برپايي 6 پرديس‌ در اطراف حرم مطهر

برنامه‌هاي فرهنگي پايتخت به اين مناسبت ‌ با برپايي پرديس‌هاي شش‌گانه مستقر در پهنه‌هاي اطراف مرقد مطهر و ارائه خدمات فرهنگي به زائرين انجام مي‌شود و همزمان 2ويژه برنامه در جماران و شهرري نيز برگزار مي‌شود. عناوين پرديس‌ها شامل امام انقلاب، امام شهدا، امام خانواده، امام امت، امام نظم و امام روح‌الله است كه به تبيين انديشه‌هاي والاي امام‌خميني‌(ره) مي‌پردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمين ميثم امرودي، معاون اجتماعي شهردار تهران، طراحي پرتابل‌ها، عرشه‌ها و ساير ظرفيت‌هاي تبليغي با محوريت جملات و اشعار شايسته از تاريخ 7 تا 15 خرداد ماه را ازجمله برنامه‌هاي امسال معرفي كرد و گفت: قرار است امسال با برگزاري محافل فرهنگي، ادبي، آموزشي با محوريت تبيين انديشه‌هاي والاي حضرت امام‌خميني(ره)، برپايي نمايشگاه‌هاي هنري، نمايش فيلم‌هاي مستند و فيلم‌هاي كوتاه با محوريت ابعاد شخصيتي امام(ره) شهروندان را هر چه بيشتر با رهنمودها و سيره امام راحل(ره) آشنا كنيم.

همچنين درنظر است با مشاركت سازمان‌هاي مردم‌نهاد و برگزاري حلقه‌هاي فكري تأثير قيام 15خرداد بر فرايند پيروزي انقلاب اسلامي را مورد بحث و بررسي قرار دهيم. امرودي در ادامه با اشاره به برگزاري سمينار يكروزه راه جلوگيري از تحريف عقايد امام(ره)، اظهار داشت: اين سمينار با هدف بازخواني ‌7 اصل منظومه فكري امام خميني (ره) از منظر مقام معظم رهبري طي روزهاي آتي در ايوان شمس برگزار خواهد شد. همچنين قرار است در روزهاي 14 و 15 خرداد نشست‌هاي معرفتي با محوريت گفتمان، حول محور انديشه‌هاي معمار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب اسلامي به‌طور متناوب با حضور دانشجويان و دانشگاهيان در محافل فرهنگي و اجتماعي برگزار شود. برپايي فرهنگسراي موضوعي در پهنه شهر آفتاب و مسابقه ارسال عكس سلفي من و امام از ديگر برنامه‌هاست.

  • تسهيلات ويژه مترو

شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه در بيست و هفتمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره)، تسهيلات و خدمات ويژه‌اي را از شب قبل تا پايان مراسم روز 14خرداد براي زائران و شركت‌كنندگان در اين مراسم درنظر گرفته است.محمد احمدي بافنده، مديرعامل اين شركت گفت: پس از پايان ساعت فعاليت مترو در روز 13خرداد، سرويس‌دهي فوق‌العاده براي جابه‌جايي رايگان مسافران بين ايستگاه شهر ري تا ايستگاه حرم مطهر در خط‌يك به‌صورت شبانه‌روزي فعال مي‌شود كه قطارهاي اين مسير از ساعت 22:30 تا 12شب، هر نيم ساعت يك‌بار و از 12شب تا 5:30 بامداد روز 14خرداد هر يك ساعت يك‌بار پذيرش مسافر دارد. روز 14خرداد از ابتداي صبح تا پايان مراسم سالگرد ارتحال امام‌خميني(ره) سرويس‌دهي مترو در خط يك رايگان خواهد بود.

احمدي بافنده در ادامه به تغييرات برنامه‌هاي حركتي قطارهاي خط‌يك در اين روز اشاره كرد و گفت: در مسير جنوب به شمال از ساعت 5:30 تا 9 و در مسير شمال به جنوب از ساعت 6:30 تا 10حركت‌هاي قطارها هر 5دقيقه يك‌بار انجام مي‌شود و از اين ساعت به بعد تا ساعت 18فاصله گذر قطارها به 4دقيقه كاهش مي‌يابد. وي با تأكيد بر اينكه اجراي اين برنامه ويژه باعث رشد 53درصدي تعداد حركت قطارهاي مترو در روز 14خرداد نسبت به روزهاي تعطيل مي‌شود، افزود: با افزوده‌شدن 5رام قطار به خط يك در روز مراسم ارتحال، تعداد قطارها در اين خط با 24درصد رشد همراه است.

مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه گفت: در تمام مدت برگزاري مراسم وضعيت تردد مسافران و ازدحام جمعيت در ايستگاه‌ها لحظه به لحظه رصد مي‌شود و در صورت نياز قطارهاي فوق‌العاده هم اعزام خواهد شد. وي در پايان خاطرنشان كرد: در اين روز سرويس‌دهي مترو به نمازگزاران جمعه هم در ايستگاه‌هاي دروازه دولت، تئاتر شهر و انقلاب رايگان است.

  • اعلام محدوديت‌هاي ترافيكي

محدوديت‌هاي ترافيكي بزرگراه‌ها و مسيرهاي منتهي به حرم مطهر اعلام شد. براساس برآوردها، پيش‌بيني مي‌شود كه تعداد قابل توجهي وسايل نقليه در اين محدوده تردد كنند. در همين راستا تعداد 10پاركينگ در نقاط مختلف به‌عنوان محل توقف خودروها درنظر گرفته شده است. به گفته سردار سيدتيمور حسيني، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، از ساعت17 روز پنجشنبه سيزدهم خرداد‌ماه تا پايان مراسم و تخليه كامل پاركينگ‌ها، تردد تمام وسايل باربري سنگين در مسير جاده قديم قم از سه‌راه‌ حسن‌آباد تا پل آزادگان و طول بزرگراه شهيد هاشمي و بزرگراه شهيد رجايي از پل آزادگان به جنوب با جاده قديم و بالعكس آن ممنوع است.

اين وسايل مي‌توانند از طريق جاده حسن‌آباد وارد جاده ساوه شده و وسايل نقليه سنگين نيز مي‌توانند از طريق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه، سلفچگان و درنهايت وارد جاده قم شوند. از ساعت17 روز پنجشنبه تردد تمامي وسايل نقليه سنگين و اتوبوس به استثناي وسايل نقليه حامل زائران در محدوده اطراف حرم ممنوع خواهد بود. از ساعت24 روز پنجشنبه تا پايان مراسم و تخليه كامل حرم، حركت كليه وسايل نقليه شخصي و اتوبوس به استثناي وسايل نقليه زائران در آزادراه تهران - قم حدفاصل پل حسن‌آباد و سه‌راهي كهريزك تا پل شهيد كاظمي ممنوع است.

اين وسايل از طريق جاده حسن‌آباد به سمت شرق به جاده قديم قم وارد شده و مي‌توانند به سمت تهران ادامه مسير دهند. از ساعت24 روز پنجشنبه تردد تمامي وسايل نقليه به استثناي وسايل نقليه زائران به سمت جنوب بزرگراه خليج‌فارس از پل كاظمي و رمپ و لوپ‌ها ممنوع بوده و بايد از مسيرهاي جايگزين ادامه مسير دهند. در محور آزادراه تهران- قم مسير شمال به جنوب و حدفاصل پل شهيد كاظمي تا عوارضي تهران - قم تردد وسايل نقليه مجاز بوده و محدوديتي اعمال نخواهد شد و ممكن است در شرايط خاص و با تشخيص رئيس پليس راهور پايتخت محدوديت ترافيكي در اين مسير اعمال شود. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ درباره وضعيت تردد به سمت فرودگاه امام(ره) نيز گفت:

براي حركت به سمت فرودگاه در زمان اجراي محدوديت مي‌بايست از مسير آزادراه تهران - ساوه تردد شود. وي از اعمال محدوديت در مسير جنوب به شمال جاده قديم قم بعد از كهريزك خبر داد و گفت: در زمان برگزاري مراسم تردد خودروها به سمت شرق هدايت شده و ادامه مسير از باقرشهر و در نهايت جاده قديم به سمت تهران و بلوار كهريزك انجام خواهد شد. همچنين توقف تمامي وسايل نقليه در مدخل‌هاي ورودي، خروجي و خيابان‌هاي فرعي منتهي به پاركينگ‌هاي 10گانه و خيابان‌هاي اصلي محوله بهشت زهرا نيز ممنوع است. به گفته وي، توقف كليه وسايل نقليه در طول بلوار علامه عسگري در هر دو مسير از سه‌راهي باقرشهر تا پل حرم مطهر ممنوع خواهد بود. وي با اعلام شماره تلفن 63951501 از رانندگان خواست كه در طول برگزاري مراسم اگر به مشكلي برخورده يا خودروي‌شان جابه‌جا شد با اين شماره تماس بگيرند.

کد خبر 335765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha