با قطعی شدن خداحافظی زودهنگام علی‌اصغر پورمحمدی از معاونت سیما و بازگشت سیدمرتضی میرباقری به تلویزیون پس از حدود ۷ سال، نخستین اقدام معاون جدید سیما باید سرو‌سامان دادن به جدول پخش برنامه‌های تلویزیون در آستانه فرارسیدن‌ ماه مبارک رمضان، آغاز جام ملت‌های اروپا و رقابت‌های المپیک۲۰۱۶ باشد.

به گزارش همشهري، در شرايطي كه رئيس تازه سازمان صدا و سيما در روز معارفه خود از تدريجي‌بودن تغيير مديران ارشد و مياني مستقر در تپه‌هاي جام‌جم خبر داده بود، ظاهرا اوضاع نابسامان تلويزيون عبدالعلي علي‌عسگري را به اين نتيجه رساند كه پورمحمدي را از كليدي‌ترين پست سازمان كنار بگذارد و نخستين حكم مهم خود را به نام ميرباقري بزند. برخي معتقدند معاون سيما كه از امروز پيشوند «پيشين» را مقابل نام خود مي‌بيند، از اصلي‌ترين دلايل كناره‌گيري محمد سرافراز از رياست صدا و سيما بود و حاشيه‌هاي پررنگ‌تر از متن تلويزيون هرگز اجازه نفس كشيدن به رئيس مستعفي نداد.

با اين حال، ميرباقري هم در شرايطي سكان هدايت تلويزيون را به‌دست گرفته كه به‌نظر مي‌رسد اوضاع در شبكه‌هاي مختلف چندان مساعد نيست. جنجال‌ها و حاشيه‌هايي كه برنامه عجيب و غريب رامبد جوان در نقد فرهنگ «پاشايي‌دوستي» برخي جوانان در «خندوانه» برپا كرده بود، با پاتك فرزاد حسني مواجه شد. مجري پرحاشيه «اكسير» در اقدامي كه عده‌اي آن را برنامه‌ريزي‌شده مي‌دانند، برادر مرحوم مرتضي پاشايي را به بهانه بحث درباره بيماري سرطان به برنامه خود دعوت كرد و مصطفي پاشايي به ياد برادرش قطعه‌اي خواند.

پوشش رقابت‌هاي مرحله حذفي ليگ بسكتبال آمريكا NBA براي نخستين‌بار در تاريخ تلويزيون از اتفاق‌هاي مهم اين روزهاي سيماست كه ورزش‌دوستان را تا‌حدودي به آينده اميدوار مي‌كند. اما نكته مهم و عجيب، حذف تدريجي گزارشگر جوان و كاربلد شبكه ورزش است كه ورزش‌دوستان او را عادل فردوسي‌پور بسكتبال مي‌دانند. با كم‌كار شدن آيدين مقيمي، وظيفه گزارش بازي‌ها به چهره‌هاي تكراري و قديمي سپرده شده كه طبعا براي ارائه معمولي‌ترين اطلاعات مربوط به هر بازي و بازيكن بايد زبان بدانند و... نمي‌دانند!

خبرهاي جسته و گريخته كه از آماده نشدن سريال «علي‌البدل» سيروس مقدم براي پخش در‌ماه مبارك‌رمضان حكايت مي‌كند، دست تلويزيون را براي پركردن آبرومندانه آنتن خالي مي‌گذارد و پس از يك نوروز بي‌جان، دومين مناسبت مهم سال هم بدون سريالي پربيننده به پايان مي‌رسد. گرچه آغاز يورو 2016 و رقابت‌هاي المپيك ريو مي‌تواند تا حدودي كمبود برنامه‌هاي نمايشي را پوشش دهد اما معاون جديد سيما از همين امروز بايد براي مناسبت ‌ماه محرم و پس از آن نوروز 95 فكري اساسي كند.

کد خبر 335215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha