‌رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از غبارروبی مساجد شاخص پایتخت همزمان با دهه تکریم و با حضور اعضای شورای شهر و مدیران ارشد شهری خبر داد.

غبارروبی مسجد

حجت‌الاسلام و المسلمين صادق‌زاده در چهاردهمين همايش علمي -كاربردي ائمه جماعات شهرداري تهران با اعلام اين خبر، هدف از برگزاري اين همايش را توليد محتوا براي ائمه جوان شهرداري تهران عنوان كرد و گفت: هم‌اكنون ائمه جماعات ياوران اصلي مديران شهري در احياي فريضه نماز و امر به معروف ونهي از منكر هستند.

مشاور شهردار تهران در امور مساجد با بيان اينكه هم اكنون بيش از 300روحاني در شهرداري تهران فعاليت مي‌كنند، تأكيد كرد: امام جماعت در برپايي نماز جماعت نقش كليدي و اساسي دارد و بايد بتواند تأثيرات برگزاري نماز اول وقت در زندگي شهروندي را براي كاركنان و شهروندان تبيين و تشريح كند. وي با اشاره به حضور كارشناسان و اهل فن در چهاردهمين همايش علمي - كاربردي ائمه جماعات شهرداري تهران گفت:

ائمه جماعات بايد از فرصت گرانقدر‌ ماه‌هاي شعبان و رمضان و آمادگي پذيرش معارف الهي توسط مخاطبان خود حداكثر استفاده را برده و خود را بيش از پيش به سلاح علم و آگاهي مجهز كنند. حجت‌الاسلام و المسلمين صادق‌زاده مخاطب شناسي و شناخت نيازهاي جامعه هدف را يكي از مسائل مهم و مورد توجه در آموزش مبلغان عنوان كرد و گفت: طرح مباحث مختلف براساس فهم و درك مخاطبان هم اكنون از نيازهاي روز جامعه است.

مشاور شهردار تهران در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي مديريت شهري پايتخت در برگزاري مناسبت‌هاي مختلف ديني در شهر تهران تصريح كرد: از ابتداي سال94تا كنون تنها درمناسبت‌هاي خاص درمجموع 7هزار مساعدت به مساجد، حسينيه‌ها و... در شهر تهران صورت گرفته است. وي با اشاره به اختصاص اعتباري بالغ بر 44ميليارد تومان براي تأمين و تجهيز مساجد مختلف پايتخت گفت: خوشبختانه توانستيم 523شوراي نماز و شوراي امر به معروف در زيرمجموعه‌هاي مختلف شهرداري تهران تشكيل دهيم و جلسات اين شوراها نيز هم اكنون به صورت منظم در حال برگزاري است.

صادق‌زاده ‌ اظهاركرد: معضلات و مشكلات محله هرندي يك مجموعه كاملا پيچيده است و راه‌حل آنها نيز نيازمند تهيه و اجراي كامل يك مجموعه به صورت پازل است و در اين مسير هر نهاد و سازماني نيز بايد به وظيفه خود عمل كند. وي با اشاره به اجراي طرح ميثاق درمحله هرندي گفت: با اجراي اين طرح دانش آموزان ترغيب به حضور گسترده در نماز جماعات مساجد شده‌اند.

  • نقش روحانيون در بصيرت‌افزايي شهروندان

رئيس سازمان تبليغات اسلامي نيز با حضور در چهاردهمين همايش علمي-كاربردي ائمه جماعات شهرداري تهران بر نقش كليدي و غيرقابل انكار روحانيون در بصيرت‌افزايي شهروندان در تمامي حوزه‌ها تأكيد كرد. حجت‌الاسلام و المسلمين خاموشي با بيان اينكه نفوذ مخرب فكري و فرهنگي در جامعه، تغيير نگرش‌ها و باورها را به مرور زمان به شهروندان ديكته مي‌كند، گفت:

در همين راستا و در جهت مقابله با اين نفوذ روحانيون وظيفه مهم و حساسي دارند. وي با تأكيد بر اينكه بايد آگاه باشيم كه دشمن چه چيزي را در جامعه اسلامي ما هدف قرار داده است، افزود: دشمن تمام تلاش خود را مي‌كند تا با نفوذ به افكار، نفوذ به اقتصاد و نفوذ به امنيت جامعه اهداف شوم خود را پيش ببرد كه خوشبختانه تا به امروز ذره‌اي در رسيدن به اهداف خود موفق نبوده و ان‌شاءالله نخواهد بود.

کد خبر 334997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha