همشهری آنلاین: رییس دانشگاه دولتی فدرال اورال در شهر یکاترینبورگ روسیه از اعلام آمادگی برای پذیرش ۱۰۰ دانشجوی بورسیه جهت تحصیل در مقاطع تکمیلی این دانشگاه خبر داد و خواستار گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های علمی و دانشگاهی شد.

دانشگاه اورال روسیه

به گزارش ایرنا، ویکتور کاکشاروف رییس دانشگاه یلتسین در دیدار با علی مهری رایزن سفارت ایران در فدراسیون روسیه اظهار کرد: زمینه‌های فراوانی برای افزایش همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور وجود دارد.

وی با ارزشمند خواندن فعالیت‌های سفارت جمهوری اسلامی و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برای گسترش روابط دانشگاهی و علمی، گفت: دانشگاه اورال آمادگی اجرای برنامه پذیرش دانشجویان بورسیه تا سقف 100 نفر را دارد که امیدواریم هر دو طرف بتوانیم در این بخش اقدام‌های خوبی انجام دهیم.

کاکشاروف همچنین بر اهمیت تبادل هیات‌های دانشگاهی برای آشنایی با توانمندی‌های دو کشور با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها تاکید و اظهار کرد: تاکنون تجربه خوبی از همکاری‌ها در این حوزه‌ها به دست آمده است که می‌توان با اتکا به آن، روابط را هر چه بیشتر توسعه داد.

همچنین در این نشست که با حضور دو تن از معاونان رییس دانشگاه فدرال اورال و احمد غلامی رایزن علمی جدید و بهروز ابطحی رایزن علمی سابق سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد، راهکارهای گسترش همکاری‌های دانشگاهی و پژوهشی بین دو دانشگاه، برنامه جذب دانشجو و موضوعات مطرح در نهمین کنفرانس سالانه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

دانشگاه فدرال اورال (یلتسین) که هم اکنون شش دانشجوی ایرانی درآن مشغول تحصیل هستند، خواهر خوانده دانشگاه بوعلی سینا در همدان است و روابط این دو دانشگاه طی چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

همچنین براساس توافق صورت گرفته، همکاری‌های علمی در زمینه تبادل دانشجو و استاد در رشته‌های خاص بین دو دانشگاه در برنامه‌های آتی دو دانشگاه قرار گرفت.

دانشگاه اورال روسیه میزبان نهمین کنفرانس سالانه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در روسیه با حضور مقام‌های علمی و دانشگاهی دو کشور بود.

کد خبر 334856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha