همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر بهداشت در نشست خبری با خبرنگاران، پرداخت‌های چند صد میلیونی در وزارت بهداشت را تکذیب کرد و گفت: کسانی که چنین ادعایی کردند اگر مدرک داشتند قطعا منتشر می‌کردند.

دکتر ایرج حریبرچی

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر ايرج حريرچي، افزود: حتی یک مورد پرداخت چندصدمیلیونی، در وزارت بهداشت نداريم. من به كساني كه چنين حرفي زدند، مي‌گويم كه شوخی 13 را باید در 13 فروردین ماه گفت نه يك ماه بعد.

قائم مقام وزير بهداشت گفت: برخی به دلیل بي‌اطلاعي و برخي هم براي اينكه می‌خواهند خودشان را مطرح کنند، چنين ادعاهايي را مي‌كنند اما قطعا اگر دوستان مدرکی داشتند، حتما آن را منتشر می‌کردند البته ما از نقد و انتقادها استقبال مي‌كنيم.

حريرچي گفت: در عين حال، درباره افرادی که این اظهارات را مطرح مي‌كنند اقدام حقوقي لازم، در حال انجام است و دستگاه‌های قانونی و ذیصلاح هم در کار وزارت بهداشت نظارت دارند.

او افزود، در عين حال، از جامعه پزشکی و پرستاری حمایت می‌کنیم و حاضر نیستیم درآمد حلال افراد ، خدشه‌دار شود.

قائم مقام وزير بهداشت اظهار داشت: پرداخت‌های ما شامل دو جزء حقوق و کارانه است. در زمینه حقوق، وزارت بهداشت، مانند سایر دستگاه‌های دولتی و با مصوبات دولت و مجلس عمل می‌کند و کارانه هم در قبال انجام کار توسط پزشک متخصص، فوق تخصص، پرستار و ... به ازای درآمدی که ایجاد می‌کند به آنها پرداخت می‌شود.

او افزود: آنچه به عنوان کارانه به پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان پرداخت می‌شود، در قبال کاری است که انجام می‌دهند و برای بیمارستان ایجاد درآمد می‌کنند.

  • شایعات بی‌مبنا درباره استعفاها در وزارت بهداشت

حريرچي، درباره شایعه استعفاهای وزارت بهداشت، گفت: شایعات بی‌مبناست و با انگيزه‌هاي مختلف مطرح مي‌شود اما اين شایعات بی‌ اساس، مانع خدمت رسانی ما نمی‌شود.

قائم مقام وزير بهداشت افزود: همان روزی که وزیر بهداشت از محروم‌ترین مناطق خوزستان بازديد داشتند، شایعه استعفای وزیر را منتشر كردند.

او گفت: جان، مال و آبرویمان را گذاشتیم تا بتوانیم سلامت مردم را تامین کنیم و تا زمانی که شرایط فراهم است به وظایف‌مان ادامه می‌دهیم و حداکثر استفاده را از این فرصت می‌بریم چرا كه معتقد هستيم كه هیچ یک از لحظه‌های خدمت، تکرار شدنی و برگشت پذیر نیست.

  • ويروس زيكا

دكتر حريرچي در پاسخ به سوال همشهري آنلاين، مبني بر اينكه براي جلوگيري از انتشار ويروس زيكا با توجه به اينكه در آستانه مسابقات المپيك برزيل قرار داريم، وزارت بهداشت چه تمهيداتي اتخاذ كرده است گفت: پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده ايم و مکاتباتی هم با وزارت ورزش داشته ايم.

او افزود: هیچ محدودیتی به جز برای زنان باردار یا در معرض حاملگی برای سفر به برزیل وجود ندارد. در برزيل هم آموزش‌های لازم به افراد ارائه می‌شود. علاوه براين، شش خرداد، همايش علمي با مشاركت سازمان بهداشت جهاني، درباره ويروس زیکا در دانشگاه علوم پزشکی تهران، برگزار خواهد شد. اما در عين حال، چون مختصات منطقه را خوب می‌دانیم، اعلام می‌کنیم که ناقل ویروس زیکا در مناطق ما وجود ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست تا با اجرایی کردن سیاست‌های کلی سلامت، توجه به نقش تولیتی وزارت بهداشت، پایداری منابع و تقویت بیمه‌ها به حوزه سلامت كشور كمك كنند.

کد خبر 334709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha