چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آثار «بنکسی» هنرمند ناشناس خیابانی در رم - پایتخت ایتالیا - نمایش داده می‌شود.

به گزارش ايسنا؛  مجموعه‌ای از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و آثار چاپی «بنکسی» هنرمند خیابانی که شهرت جهانی دارد، در موزه «پالازو کیپولا»ی رم به نمایش درمی‌آید.

این آثار از مجموعه‌داران خصوصی سراسر جهان قرض گرفته شده‌اند. یکی از این نقاشی‌ها «کیت ماس» مدل انگلیسی را شبیه آثار «اندی وارهول» به تصویر کشیده است.

این نمایشگاه که بدون حضور و همکاری «بنکسی» برگزار می‌شود، از 24 می تا 4 سپتامبر برپا خواهد بود. این بزرگ‌ترین نمایشگاه از کارهای این هنرمند محسوب می‌شود که «جنگ، سرمایه‌داری و آزادی» نام گرفته است.

«استفانو آنتونیلی» که برگزاری این نمایشگاه را برعهده دارد، گفت: هنرمندی که با نام «بنکسی» شناخته می‌شود، از دهه 1990 با آزاد کردن نیروی بالقوه گرافیتی و ابداع بلوپرینتی نو در حوزه هنر خیابانی، از فضای عمومی برای ظهور و نمایش کارهایش استفاده کرد.

به گزارش حریت دیلی‌نیوز، او ادامه داد: پیشرفت در عرصه فناوری اینترنت و ابزار انتشار عکس، او را به بتی برای نسل جدید بدل کرده، نسلی که او را به شهرت جهانی رسانده است. در تاریخ هنر غرب، هیچ هنرمند دیگری موفق نشده موضوعاتی با این اهمیت را مورد توجه جهانی قرار دهد.

«بنکسی» که هویتش ناشناس است، در نقاشی‌های دیواری خود بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری می‌پردازد. تا کنون چند نقاشی‌ از این هنرمند از روی دیوار جدا و صدها هزار پوند فروخته شده‌اند.

«بنکسی» که اعتقاد دولت را مبنی بر وندال بودن گرافیتی قبول ندارد، هنرش را در فضاهای عمومی خلق می‌کند و حتی تا آنجا پیش می‌رود که عناصر و احجام فیزیکی هم می‌سازد. او خودش مستقیما گرافیتی‌هایش را نمی‌فروشد.

کد خبر 334346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha