پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه خودروسازی رنو- نیسان با سرمایه گذاری معادل ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو در چهارچوب تامین منابع مالی پروژه‌های کمپانی میتسوبیشی صاحب ۳۴ درصد سهام این شرکت ژاپنی می‌شود و به‌عنوان سهامدار عمده آن محسوب خواهد شد.

mitsubishi

به گزارش يورونيوز در حال حاضر میتسوبیشی با بحران دستکاری در آزمایشهای مربوط به میزان مصرف سوخت خودروهای خود درگیر است. این رسوایی بر روی بیلان مالی این شرکت تاثیر منفی داشته است.

کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو - نیسان گفت: «نیسان مصمم است مارک میتسوبیشی را بخوبی حفظ و آنرا توسعه دهد. ما به این کمپانی کمک می کنیم تا چالشهای پیش روی خود را بردارد و اعتماد مصرف کنندگان در زمینه مصرف سوخت را باردیگر جلب کند.»

اوسامو ماسوکو، مدیرعامل میتسوبیشی موتورز نیز گفت: «اعتقاد دارم مصرف کنندگان، همکاران تجاری، سهامداران و کارکنان ما و همه کسانی که موجب نگرانی آنها شدیم از این اتحاد و همکاری استقبال کنند.»

از آغاز بحران در شرکت میتسوبیشی یعنی ماه آوریل سال جاری تا کنون حجم سفارشات دریافتی این کمپانی کاهش شدیدی پیدا کرده و ارزش سهام آن در بازار بورس توکیو بیش از ۴۰ درصد افت کرده است.

با این وجود سرمایه گذاران به انتشار این خبر در روز پنجشنبه واکنش مثبت نشان دادند. بدین ترتیب ارزش سهام میتسوبیشی بیش از ۱۶ درصد افزایش یافت.

کد خبر 333665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha