همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی اداره کل راه‌آهن شمال شرق ۱ گفت: بارندگی‌های شدید سه‌شنبه شب در استان سمنان، موجب توقف تعدادی از قطارهای در حال گذر از این استان شد.

بارش شدید باران موجب توقف و کندی تردد قطارها در سمنان شد

به گزارش ايرنا، مرتضی عرب حجی روز چهارشنبه گفت: در ساعت 21:30 سه‌شنبه شب گزارش‌هایی مبنی بر آبگرفتگی ریل‌ها در منطقه گرداب- هفت‌خان در كیلومتر 290 تا 293 تهران - مشهد رسید.

وی گفت: بلافاصله گروه‌های امدادی با امكانات لازم مانند لودر، بیل مكانیكی و واگن حمل بالاست برای خدمات‌رسانی و آسان‌سازی رفت و آمد قطارها به منطقه اعزام شدند.

عرب حجی ادامه داد: حجم بالای سیلاب موجب شد تا قطارها به مدت دو تا سه ساعت نگه‌داری و پس از ایمن‌سازی خط، مسیر خود را ادامه دادند.

عرب حجی گفت: هیچ خسارتی به مسافران و قطارها وارد نشد، اما تاخیر ایجاد شده موجب شد تا برنامه تردد قطارها تا ساعاتی دچار اختلال شود.

وی از عادی شدن رفت و آمد قطارها در زمان حاضر خبر داد و گفت: نیروهای امداد و پشتیبانی اداره كل راه‌آهن شمال شرق دو آماده امدادرسانی در هر حادثه احتمالی هستند.

از مجموع 926 كیلومتر خط آهن مسیر تهران- مشهد، 58 درصد از كل مسیر به طول 540 كیلومتر به صورت دو خطه در حوزه استحفاظی اداره كل راه آهن شمال شرق (1) قرار دارد.

هواشناسی كشور برای 13 استان كشور در مركز سلسله كوه‌های البرز و زاگرس بارندگی‌های شدید پیش‌بینی كرده و درباره آبگرفتگی و خسارات، هشدار داده بود.

بر اساس اين گزارش، 29.8 میلی‌متر باران در سمنان بارید كه بارش باران سه‌شنبه شب از ساعت 20 و 10 دقیقه تا 22 و 10 ادامه داشته است.

به پیش‌بینی هواشناسی، امروز نیز بارندگی در سمنان با شدت كم‌تری ادامه می‌یابد و از چهارشنبه شب، وضعیت جوی به حالت عادی بازمی‌گردد. 

کد خبر 333566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha