همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز قدرت دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در وضعیت اطمینان‌ بخشی قرار دارد، بنحویکه در هر لحظه‌ ای این توان را داریم که نسبت به گذشته از منافع ملی، آزادی، استقلال و تمامیت ارضی نظام و نیز منافع ملت ایران و جهان اسلام حراست و پاسداری کنیم.

حسین سلامی

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز سه شنبه در حاشیه همایش تبیین اندیشه‌های راهبردی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در جمع خبرنگاران افزود: امروز تحت رهبری مقام معظم رهبری و به بركت رهبری هوشمندانه و واقع‌ بینانه ایشان، از یك اقتدار امنیتی و قدرت بازدارنده برخوردار هستیم، بنحویكه توان ما در دفاع از كشور اطمینان ‌بخش است و در مقابل تهدیدات مستقیم دشمنان از مظلومان جهان اسلام دفاع می كنیم.

وی ادامه داد: طی 37 سال گذشته، انقلاب اسلامی با چالش‌ هایی فراوانی مواجه بوده كه نقطه كانونی آن دشمنی ‌ها و سیاست ‌های دولت ‌های متعددی است كه در آمریكا روی كار آمدند زیرا سیاست ‌های سلطه‌ طلبانه آمریكا و متحدانش در جهان اسلام موضوعی بوده كه همواره در نقطه مقابل مسلمانان و مستضعفان جهان قرار داشته است.

جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران افزود: چالش ‌های دیگری نیز مثل رژیم صهیونیستی وجود داشته كه در سرزمین های اشغالی و سوریه اقدامات تجاوزكارانه ای را انجام می‌داده كه بخشی از همین چالش‌های فراروی مسلمانان بوده و هست اما در مقابل این چالش ‌ها، سناریو و راهبرد‌های دشمنان كوچك و بزرگ بویژه آمریكا، با ایجاد سازه‌ های مستحكم، قدرت ایجاد و بدنبال آن دشمنان را شناسایی كرده ایم كه تمام اینها به بركت رهبری هوشمندانه، واقع بینانه و آرمان ‌گرایانه امام راحل و مقام معظم رهبری به دست آمده این واقعیتی است كه دشمنان از آن آگاه هستند و واقعیت قدرت ما را می‌دانند.

سردار سلامی گفت: این یك واقعیتی است كه دشمنان هم قدرت دفاعی ایران را پذیرفته‌ اند، هرچند آن چیزی كه آنها از واقعیت قدرت ما می ‌دانند از تمامیت قدرت آن بسیار كمتر است زیرا قدرت ایران، قدرتی سیال و جوشانی است كه در تكامل خود توقف ‌ناپذیر است.

وی درباره تحولات جبهه مقاومت در سوریه بویژه در خان‌ طومان نیز تصریح كرد: تغییر و تحول تاكتیكی است و مطمئنا اثر راهبردی در میدان نبرد ندارد؛ البته بعضی موقعیت‌ها ممكن است دست به دست و جابجا شود؛ اما در مجموع برای تحولات میدانی سوریه، آینده امیدواركننده ‌ای را پیش ‌بینی می ‌كنیم.

جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران ادامه داد: در حقیقت نظام سوریه كه جزئی از جبهه مقاومت است و آن را بخشی از خود می ‌دانیم، بر اوضاع كاملا مسلط است و یك تغییر تاكتیكی كوچك نمی ‌تواند اثری بر صحنه نبرد داشته باشد؛ هرچند تلاش می‌شود نقاطی كه تكفیری‌ ها در روزهای اخیر اشغال كرده‌اند، بازپس گرفته شود.

نخستین نشست تخصصی تبیین اندیشه‌های راهبردی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) امروز(سه‌شنبه) در تالار اندیشه دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.

ترویج فرهنگ و گفتمان امام خامنه‌ای در مجموعه‌های انقلابی، ارزشی و نخبگان فكری جامعه، حمایت مادی و معنوی از آثار فاخر و برگزیده (كتاب، اسناد راهبردی، مقاله، رساله، سامانه، نرم‌افزار و نماهنگ)، فعال‌سازی و راهبری ظرفیت نخبگانی جوانان مومن و انقلابی به سمت تحقیق، پژوهش، نظریه‌پردازی درباره منویات امام خامنه‌ای در حوزه مسایل اساسی انقلاب اسلامی، هدایت و تلاش‌های جمعی نخبگان برای رسیدن به فهم صحیح و مشترك از مفاهیم بنیادین انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه‌های معظم‌له از اهداف این نشست بود.

در پایان این نشست تخصصی از 14 عنوان كتاب، پنج عنوان نرم‌افزار و نماهنگ و چهار عنوان طرح راهبردی سپاه رونمایی شد.

کد خبر 333455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha