همشهری آنلاین: رئیس مجلس راهزنی آمریکا در توقیف اموال ایران را به شدت محکوم کرد و گفت: نباید این گستاخی امریکا را بی پاسخ گذاشت و وزارت امور خارجه نیز باید به دیوان لاهه شکایت کند.

به گزارش مهر، علی لاریجانی در جلسه علنی مجلس شوراي اسلامي در نطق پیش از دستور با محکوم کردن جنایات گروههای تروریستی در سوریه گفت: کمک تسلیحاتی غرب و امریکا به تروریست ها در سوریه نکبت بار است.

رئیس مجلس افزود: ارسال سلاح و کمک امریکا و غرب به تروریست ها محکوم است.

لاریجانی با تبریک و تسلیت شهادت تعدادی از اعضای سپاه و مدافعان حرم در سوریه، از نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران مختلف تقدیر کرد.

رئیس مجلس همچنین راهزنی آمریکا در توقیف اموال ایران را به شدت محکوم کرد و گفت: نباید این گستاخی امریکا را بی پاسخ گذاشت.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید به دیوان لاهه شکایت کند و کمیسیون امنیت ملی نیز این موضوع را به طور جدی پیگیری کند.

وی گفت: غیرت مجاهدانه و وفای با عهد نهضت های حسینی در مقایسه با ذلت برخی که عنوان کشورهای اسلامی را یدک می کشند یا بدعهدی مستکبرین می توان هرمان بشریت امروز را در دورافتاده ترین نقطه می توان درک کرد. پاسداران چنین شخصیتی را نماد سبک زندگی خویش قرار داده اند.

در دوران دفاع مقدس پاسداران با همت و جلال حسینی از عظمت انقلاب صیانت کردند

وی گفت: امروز پاسداران دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مبارزه با ستم پیشگان تکفیری را وظیفه جهادی خود می دانند. ظرف چند روز گذشته شهدای پاسدار مازندران شعله های تعشق حسینی را فروزان نمودند.

لاریجانی ضمن انتقاد از حکومت های غربی گفت: تروریست های ناجوانمرد در هنگام آتش بس در سوریه دست به جنایت زدند که به نظر می رسد طراحی آتش بس و ساماندهی ارسال سلاح به سوریه که اخیرا توسط غربی ها اجرایی شده است قابل تأمل است. ارسال یک کشتی اسلحه به سوریه نشان می دهد طراحی آتش بس و ساماندهی ارسال اسلحه به سوریه توسط اروپا در راستای نقشه ای بود که بتواند در مذاکرات صوری و زوری دست‌آورد بیشتری برای خود کسب کند.

رئیس مجلس گفت: برای آمریکا و غرب چیزی از این نکبت‌بارتر نیست که خود از جبهه النصره و داعش به فغان آمده اند اما برای بهره برداری تاکتیکی سلاح به سوریه ارسال می کنند. آنها باید مطمئن باشند که سلاح های غربی در دست تروریست ها به سوی خود آنها شلیک خواهد شد. این سنت الهی است که خداوند پاسخ ظالمان را در همین دنیا می دهد.

وی ادامه داد: یاد شهدای پاسدار را در این مبارزه گرامی می داریم و به روان پاک شهدای عزیز پاسدار درود می فرستیم.

  • گستاخی آمریکا در دست درازی به اموال ایران

لاریجانی با انتقاد از رویکرد ایالات متحده گفت: راهزنی آمریکا در دستبرد به اموال ایران باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد. اقدام واشنگتن خلاف تمام قوانین بین المللی بوده وشبیه دزدان سرگردنه بوده است.

وی با بیان این که آمریکا با پررویی و سبک سری به اموال ایران دست درازی کرده است، گفت: عجیب آن است که حتی وقتی با قوانین داخلی ایالات متحده چنین اقدام گستاخانه ای میسّر نبود ، در کنگره آمریکا فقط برای این پرونده یک مصوبه را به تصویب رساندند. این اقدام هم مدل قانون گذاری در دموکراسی آمریکایی است که قانون را در مسیر تباهی خود به قوانین ظالمانه تبدیل نمودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید این گستاخی آمریکایی ها را بی پاسخ گذاشت. وزارت امورخارجه باید این فضاحت حکمرانان آمریکایی را به دیوان بین المللی لاهه بکشاند و با قدرت از حقوق ملت ایران دفاع کند. از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می خواهیم که موضوع را با جدیت پیگیری کند.

کد خبر 333423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha