دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

فیلم سینمایی «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» با فروش خیره‌کننده ۱۸۲ میلیون دلاری در ۴۲۶۶ سینمای آمریکا و کانادا به پنجمین افتتاحیه برتر تاریخ این منطقه تبدیل شد و آغازی شگفت‌انگیز برای تابستان سینمایی در بازار آمریکای شمالی بود.

سینماجهان

به گزارش همشهري، اين سومين فيلم از مجموعه كاپيتان آمريكا محصول استوديوهاي ديزني و مارول است كه فروش هفته اول آن پس از «جنگ‌هاي ستاره‌اي: نيرو بيدار مي‌شود» با 248، «دنياي ژوراسيك» با 209، «انتقام‌جويان» با 207و «انتقام‌جويان: عصر اولتران» با 191ميليون دلار قرار گرفت. پيش از اين «آيرون من3» با 174ميليون دلار ركورد پنجمين افتتاحيه برتر تاريخ سينما را به نام خود زده بود.

«كاپيتان آمريكا: نخستين انتقام‌جو» سال 2011 اكران شد و در پايان اكران كمي كمتر از 180ميليون دلار فروخت. به اين ترتيب، جنگ داخلي در همين هفته نخست توانست فيلم اول اين مجموعه را پشت‌سر بگذارد. «كاپيتان آمريكا: سرباز زمستاني» هم كه 2 سال پيش به بازار آمد، با 259ميليون دلار به عملكرد خود در بازار آمريكاي شمالي پايان داد. انتظار مي‌رود فيلم سوم تا پايان هفته از مرز فروش 260ميليون دلار فراتر برود و به موفق‌ترين پروژه اين سه‌گانه تبديل شود.

كريس ايوانز در جنگ داخلي بارديگر نقش استيو راجرز يا همان كاپيتان آمريكا را ايفا مي‌كند و رابرت داوني جونير هم به نقش توني استارك يا همان آيرون‌من ظاهر شده است. اسكارلت جوهانسن آنتوني مكي، دان چيدل و تام هال‌اند در نقش پيتر پاركر يا همان مرد عنكبوتي ديگر بازيگران جنگ داخلي هستند كه به كارگرداني آنتوني و جو روسو توليد شده است. فروش اين هفته فيلم در بازار جهاني از مرز 220ميليون دلار گذشت كه تقريبا 100ميليون دلار آن سهم چين بود.

«كتاب جنگل» پس از 4هفته مجموع فروش خود را در بازار آمريكاي شمالي به 285ميليون دلار رساند و اين هفته پس از جنگ داخلي در رده دوم ايستاد. كمدي «روز مادر» به كارگرداني گري مارشال كه همزمان با اين مناسبت در آمريكا اكران شده، با وجود بهره بردن از حضور ستاره‌هايي چون جوليا رابرتز و جنيفر آنيستن در بيش از 3100سينما حدود 21ميليون دلار فروخت و در رده سوم جدول ايستاد. منتقدان به‌شدت از روز مادر انتقاد كرده و آن را كوبيده‌اند.

کد خبر 333356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha