دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هادی اشرفی وقتی می‌بیند، مردم می‌توانند با ذهن‌شان طراحی‌هایش را بفهمند، از مسیری که طی کرده، احساس رضایت می‌کند.

تجسمی

به گزارش ايسنا؛ این طراح و کاریکاتوریست که مجموعه‌ای از طراحی‌های خود را با فضایی تخیلی و سورئال در خانه هنرمندان به‌نمایش خواهد گذاشت، اظهار کرد: 42 اثر طراحی به انتخاب خودم و کامبیز درمبخش، در این نمایشگاه روی دیوار گالری می‌رود. این آثار در فضایی تخیلی خلق شده‌اند و مخاطب باید آن‌ها را ببیند تا بتواند با این آثار ارتباط برقرار کند. در طراحی‌هایم از عناصر مختلف برای بیان مفاهیم مورد نظرم بهره گرفته‌ام.

او ادامه داد: بیشتر نمایشگاه‌های من در خارج از کشور و در بلژیک برگزار شده است. من بیشتر، طراح مطبوعات بوده‌ام و آثارم در مطبوعات و نشریات ارائه می‌شد، اما چند وقت پیش که آثارم را به خانه هنرمندان بردم، تعدادی از دانشجویان دانشکده هنر که برای دیدن یک نمایشگاه آمده بودند، کارهای من را را دیدند و گفتند، چرا نمایشگاه نمی‌گذاری؟ من هم ترغیب شدم تا نمایشگاهی از آثارم را برگزار کنم.

اشرفی همچنین بیان کرد: آثار این نمایشگاه کلامی نیستند و بیشتر به‌صورت طراحی کار شده‌اند. به‌دلیل علاقه‌ام به مطبوعات، در طرح‌هایم موضوع کتاب و مطبوعات بیشتر دیده می‌شود.

این هنرمند به مسیری که در سال‌های گذشته در زمینه طراحی گذرانده است، اشاره و اظهار کرد: فکر می‌کنم مردم مناطق مختلف با ذهن‌شان می‌توانند طراحی‌های من را ببینند و مفهوم آن را حس کنند. حس خوبی دارم و راضی هستم. طراحی و کاریکاتور مانند یک جوی جاری در زندگی من همیشه جریان داشته است. در بیشتر نمایشگاه‌های برگزارشده در بلژیک، استقبال آن‌قدر زیاد بود که آثارم در مدت دو ساعت به فروش می‌رسیدند.

او همچنین به سابقه‌ی آشنایی‌اش با کامبیز درمبخش - کاریکاتوریست - اشاره کرد و گفت: درمبخش استاد من است. اولین‌بار که بسیار جوان بودم در دفتر روزنامه «توفیق» به او برخوردم. احساس کردم مسیری که مورد نظرم است، به درمبخش بسیار نزدیک است. کامبیز درمبخش یک هنرمند جهانی است. نه‌تنها در ایران، بلکه در دنیا هم او را می‌شناسند.

هادی اشرفی متولد سال 1327 در شازند اراک است. او پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، در دوران دبیرستان به روزنامه «توفیق» رفت و با فضای حرفه‌ای طراحی و کاریکتور آشنا شد. اشرفی از فارغ‌التحصیلان دانشکده هنرهای دراماتیک رشته‌ی نمایشنامه‌نویسی و سناریونویسی است. او در فرهنگسرای نیاوران به‌عنوان طراح و گرافیست کار کرده و مدتی به‌عنوان کارشناس هنر در مرکز هنرهای نمایشی فعالیت کرده است. طرح‌های او در پنج دهه‌ی اخیر در بسیاری از روزنامه‌ها و نشریات منتشر شده است.

اشرفی از سال 1365 برای ادامه تحصیل به بلژیک رفت و ضمن گذراندن دوره‌های طراحی در آکادمی هنرهای زیبای بروکسل به فعالیت‌هایش نیز ادامه داد.

نمایشگاه آثار این هنرمند از 23 تا 31 اردیبهشت‌ماه از ساعت 14 تا 21 در گالری «نامی» خانه هنرمندان به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

کد خبر 333329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha