فرمانده نیروی انتظامی گفت: متاسفانه از نظر ما بخش عمده‌ای از قاچاق کالا به کشور و همچنین خروج آن از کشور سازمان یافته است و ما امیدواریم که با همکاری دیگر دستگاه‌های مسوول درا ین زمینه به نتایج خوبی برسیم.

به گزارش ايسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه بیست‌ویکمین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا که دومین روز آن با حضور علی لاریجانی رییس مجلس برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته توفیق داشتیم که به اتفاق همکارانم به محضر مقام معظم رهبری شرف‌یاب شویم. ایشان در دیدار موارد راهگشا و و متعددی را مطرح کرده و تاکید کردند که در بحث قاچاق، پلیس و دیگر دستگاه‌های مربوطه باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب مبارزه با قاچاق ادامه داد: بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری مبارزه با قاچاق باید در موارد سازمان یافته انجام شده و با موارد کلان برخورد شود.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه برای تحقق این امر حتما نیازمند کمک‌های بیشتر از سوی دیگر نهادها هستیم، گفت: یکی از مهم‌ترین محورهای مهم همایش دو روزه فرماندهان بحث مبارزه با قاچاق کالا بود.

اشتری در پاسخ به سوال خبرنگاری که نظرش را درباره سخنان رییس مجلس در اعلام سالانه 20 میلیارد دلار قاچاق در کشور جویا شده بود، گفت: متاسفانه از نظر ما بخش عمده‌ای از قاچاق کالا به کشور و همچنین خروج آن از کشور سازمان یافته است و ما امیدواریم که با همکاری دیگر دستگاه‌های مسوول درا ین زمینه به نتایج خوبی برسیم.

  • خواسته‌های ناجا از مجلس جدید

وی در پاسخ به پرسشي درباره دیدارش با نمایندگان منتخب مجلس دهم و مطالبات ناجا از این مجلس اظهار کرد: ضمن تبریک به نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم و آرزوی موفقیت برای آنان، روز گذشته بنده دیداری با نمایندگان منتخب مجلس دهم داشته و مواردی را با آنها مطرح کردیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم هماهنگی با ناجا داشته باشند و امیدواریم خلاءهای قانونی که نیروی انتظامی با آن روبه‌رو است، توسط نمایندگان مجلس دهم پوشش داده شود.

اشتری درباره قانون استخدامی نیروی انتظامی و بازنگری در آن نیز گفت: قانون استخدامی ناجا یک قانون موقتی بود که البته برای یک سال دیگر اجرای آن تمدید شده است اما این قانون به اصلاحاتی نیاز داشت که در ناجا انجام شده و آن را به ستاد کل نیروهای مسلح ارجاع داده‌ایم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تصویب و اجرایی شدن قانون استخدامی جدید ناجا در مجلس خاطرنشان کرد: در صورت اجرایی شدن قانون جدید، حتما مطابق با آن عمل خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری درباره جرم اسیدپاشی و خلاءهای قانونی که ممکن است ناجا با آن روبه‌رو باشد گفت: در مورد اسیدپاشی مواردی که رخ می‌دهد را پلیس شناسایی کرده و پس از دستگیری به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهد که امیدواریم قوانین و شرایط به گونه‌ای باشد که منجر به بالا رفتن هزینه جرم و کاهش ارتکاب چنین جرایمی باشد

اشتری همچنین با سخنرانی در این همایش، خاطرنشان کرد: ناجا هر اقدامی که در داخل و خارج از مجموعه خود انجام دهد، براساس قانون بوده و ما هر اقدامی را که انجام دهیم، طبق قانون خواهد بود.

کد خبر 333279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha