همشهری آنلاین: یک کارشناس گفت: متاسفانه برخی رانندگان با دستکاری باک، حجم سوخت اتوبوس را افزایش می دهند و به این ترتیب سوخت را قاچاق می کنند که این کار بسیار خطرناک است.

مهرداد تقی زاده کارشناس حمل و نقل بین شهری افزود: یکی از دلایلی که کارشناسان تاکید بر معاینه فنی دوره ای دارند برای بررسی باک اتوبوسها است تا قاچاق سوخت انجام نشود.

وی اظهار داشت: باید کارشناسان معاینه فنی از کوچکترین خطا نگذرند و اجازه حرکت این اتوبوسها را در جاده ندهند چون کار بسیار خطرناکی است و جان مسافران به خطر می افتد.

وی با اشاره به اینکه در کلاسهای آموزشی باید به رانندگان تاکید شود که دستگاری باک اتوبوس خطرناک است گفت: ظرفیت باک یک اتوبوس حدود 200 لیتر است، اما با دستکاری تا 500 لیتر هم می رسد و این بسیار خطرناک است و هر لحظه امکان انفجار اتوبوس وجود دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه نظارت و کنترل بر ایمنی اتوبوس های بین شهری بسیار ضعیف است، درحالی که با توجه به این که اتوبوسها جزو وسایل حمل و نقل عمومی محسوب می شوند نیاز به نظارت و کنترل دقیق تری دارند .

کد خبر 333258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha