همشهری آنلاین: وزیر کشور در واکنش به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به سوءقصد به میر محمود موسوی (کارمند وزارت امور خارجه) گفت: در بررسی‌های اولیه این سوءقصد حاکی از سرقت از نوع زورگیری است اما بررسی‌های ما ادامه دارد تا اطلاعات قطعی‌تر را اعلام کنیم.

به گزارش ایرنا،  عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه همایش فرماندهان و مسئولین نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران افزود: در این زمینه از فرمانده نیروی انتظامی سوال شد كه آیا چنین موردی گزارش شده است، كه وی اعلام كرد تا كنون هیچ گزارشی در این خصوص نداشته ایم، البته دستور داده شده به صورت جدی این مسئله پیگیری شود.

وی افزود: روزانه چنین اتفاقاتی از نوع خفت گیری و زور گیری داریم كه البته در بررسی های اولیه نیروی انتظامی مشخص شده مورد اخیر نیز از نوع زورگیری بوده است.

  • طرح امنیت اخلاقی، طرح بین بخشی است

وزیر كشور در مورد طرح امنیت اخلاقی گفت: این طرح یك طرح بین بخشی است و تمام بخش ها در این زمینه مسوولیت دارند هر چند نیروی انتظامی موظف به تامین امنیت در حوزه عمومی و خیابان است اما دستگاه های دیگر نیز در چارچوب فعالیت های خود مسوول هستند.

رحمانی افضلی اضافه كرد: به این منظور برای هماهنگی و اثربخشی بیشتر این طرح در شورای امنیت با حضور همه نیروها در حوزه های اجتماعی به بحث گذاشته شد.

وی گفت: طرح امنیت اخلاقی آن گونه كه مطرح شد نبود بلكه در جهت تقویت نیروها قرار بود از نیروهای آماده و استراحتی در ساعت استراحت بیشتر استفاده شود تا در حوزه ها سرقت، اخاذی، درگیری و برخی اقدامات دیگر از آنها استفاده كنیم اما همه در موضوع عفاف و حجاب متمركز شدند.

رحمانی فضلی تصریح كرد: البته با كسانی كه مقررات را رعایت نكرده و به تذكرات وقعی نمی نهند تذكر و برخورد می شود.

وزیر كشور در مورد انتقال تمام نمایشگاه ها به شهر آفتاب گفت: نیروی انتظامی و وزارت كشور از اینكه اماكنی از جمله نمایشگاه بین المللی منجر به افزایش ترافیك شوند راضی نیستند. بر این اساس تلاش شد و با دستگاه های مختلف صحبت كردیم كه نمایشگاه ها منتقل شوند كه خوشبختانه نمایشگاه كتاب منتقل شد و امیدواریم با آمادگی كه در این نمایشگاه ایجاد می شود دیگر نمایشگاه ها نیز به این مكان منتقل شوند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه انتقال مواد مخدر از مرزها با منجنیق گفت: این اتفاقات همیشه بوده است اما ناجا و مرزبانی همواره در مرزها مستقر هستند اما این كه در سطح وسیع چنین اتفاقی رخ دهد وجود ندارد.

رحمانی فضلی در مورد مسائل امنیتی انتخابات گفت: مورد امنیتی خاصی ویژه انتخابات نداشتیم هر چند همواره در معرض اقدامات تروریستی برنامه ریزی شده در مناطق مرزی هستیم اما با احاطه و رصد ماموران تا كنون موفق نشده اند البته در شهرهای داخلی نیز مشكل خاصی نداشتیم.

وزیر كشور در مورد نقش نیروی انتظامی در فعالیت های اقتصادی گفت: بستر فعالیت های اقتصادی امنیت است كه اگر آن را نداشته باشیم نمی توانیم فعالیت كنیم هر چند مسوولیت امنیت داخلی با نیروی انتظامی است اما تلاش ما این است كه از ظرفیت ناجا برای ثبات و پایداری امنیت استفاده كرده تا سرمایه داران داخلی و خارجی بتوانند فعالیت كنند.

رحمانی فضلی در مورد برخورد با باغ تالارهای مختلط گفت: قانون برای اجرا محدودیت زمانی و مكانی ندارد هر گونه اقدام خلاف شئونات رخ دهد و در معرض عموم باشد نیروی انتظامی موظف به برخورد است همچنین اگر در جایی مزاحمتی ایجاد شود ناجا با این موارد برخورد می كند به همین دلیل باغ تالارها از محل هایی است كه برخی افراد سودجو در اختیار برخی دیگر قرارداده كه نیروی انتظامی در هر جا با آن مواجه شود برخورد خواهد كرد.

وی در مورد درگیری های قومی در برخی استان ها گفت: درگیری های قومی نداریم اما برخی اتفاقات در جاهایی رخ می دهد كه به دلیل مسائل محلی بوده نه سیاسی و امنیتی كه مثل هر اختلاف و درگیری كه نیروی انتظامی ورود می كند در این موارد نیز ورود كرده هر چند استانداران در شورای امنیت این مسائل را مدنظر دارند.

کد خبر 333127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha