اجرای طرح کاهش به راه‌اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی بستگی دارد.

به گفته سيدوحيد حسيني، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران در مورد علت تأخير اجراي طرح كاهش با اشاره به اينكه سازمان حفاظت محيط‌زيست هميشه از اين طرح حمايت كرده و همه منتظر هستند كه سيستم يكپارچه معاينه فني به‌عنوان يكي از لوازم مورد نياز براي اجراي طرح راه‌اندازي شود، گفت: طبق تعهدات قرار بود اين طرح در دي‌ماه سال 94 اجرايي شود، ولي به‌دليلي نامعلوم يكپارچه‌سازي‌ معاينه فني از اجرا بازمانده است.

وي با بيان اينكه يكي از مشكلات مربوط به اجراي طرح كاهش اين بود كه همه پلاك‌هاي يك شهر لزوما در آن شهر تردد نمي‌كنند، اظهار كرد: درصدي از پلاك‌هاي شهرهاي ديگر وارد تهران مي‌شوند و درصدي از پلاك‌هاي تهران نيز در شهرهاي ديگر تردد مي‌كنند، بنابراين ايراد اصلي اينجا بود كه اگر اين طرح براي تهران اجرا شود تكليف پلاك‌هاي شهرستان چه مي‌شود و همچنين اگر مبناي تصميم‌گيري در مورد آلوده نبودن يك خودرو و امكان ورود آن به منطقه كاهش معاينه فني باشد، تكليف خودروهاي نو كه تا 5 سال از معاينه فني معاف هستند و اطلاعات آنها وجود ندارد، چه خواهد شد؟

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا به ايسنا گفت: در معاينه فني تهران تنها اطلاعات پلاك‌هايي را داريم كه به معاينه فني تهران مراجعه مي‌كنند، بنابراين نمي‌دانيم با پلاك‌هاي شهرستان‌ها چه كار كنيم. يك پيشنهاد اين بود كه از كساني كه وارد تهران مي‌شوند، درخواست كنيم كه به معاينه فني تهران مراجعه كنند كه كار پردردسر و پرهزينه‌اي است.

حسيني با تأكيد بر اينكه شهرداري وظيفه محوله در مسير اجراي كاهش را انجام داده است، گفت: كنترل مكانيزه منطقه كاهش برعهده شهرداري بوده و با وجود اينكه هنوز اين طرح اجرايي نشده، كار پلاك‌خواني با نصب دوربين‌ها و پلاك‌خوان‌ها انجام و خودروها، به آلوده و غيرآلوده تفكيك مي‌شوند. به گفته حسيني، همه مصوبات و اجرايي شدن طرح كاهش به راه‌اندازي سيستم يكپارچه معاينه فني موكول شد ولي اين طرح تاكنون راه‌اندازي نشده است. وزارت كشور نيز همه زيرساخت‌ها‌ را فراهم كرده ولي اشكال كار و دليل عدم‌اجرايي شدن طرح كاهش روشن نيست و اين موضوع بايد از طريق وزارتخانه دنبال شود.

کد خبر 333072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =