همشهری آنلاین: وزارت صنعت و سازمان میراث فرهنگی در مجموع ۱۹ میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند، عدم پرداخت بدهی سرانجام منجر به پلمپ ساختمان‌های آنها شد.

وزارت صنعت

شهریار عطری مدیر اجرای احکام شهرداری منطقه شش در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح اقدام صبح امروز شهرداری منطقه 6 در مورد گذاشتن نیوجرسی مقابل ساختمان وزارت صنعت با بیان اینکه منطقه 6 قلب اداری و تجاری تهران است که دفاتر و اماکن مختلف دولتی و خصوصی در آن قرار دارند، گفت: متأسفانه بسیاری از این مجموعه‌ها توسعه تجاری و یا اداری غیر مجاز داده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از این توسعه‌ها و تغییر کاربری‌ها علاوه بر اینکه خلاف ضوابط شهری و معماری محسوب می‌شود، برای شهروندان و سازه آن اماکن هم خطرساز است، گفت: از سویی مدیریت شهری به طور روزمره با این مجموعه‌ها رو به رو است، این در حالیست که عموم شهروندان و مجموعه‌های خصوصی که تخلفاتی را در زمینه توسعه غیرمجاز و تغییر کاربری انجام می‌دهند به طور معمول در چارچوب های قانونی پس از صدور احکام ماده 100 نسبت به رفع خلاف و یا پرداخت جرایم مربوطه اقدام می کنند و حق و حقوق شهر را می پردازند؛ اما مجموعه‌های دولتی با مدیریت شهری همکاری نکرده و از رأی صادر شده نیز تمکین نمی‌کنند.

عطری با بیان اینکه در خصوص موضوع تخلف وزارت صنایع ، پرونده مربوط به سال 77 است و تخلف بارز این وزارتخانه تغییر کاربری و تبدیل سه طبقه پارکینگ این ساختمان به مسکونی و اداری است، گفت: کمیسیون ماده 100 طبق رأی به شماره 7700034 مورخ 77.01.18 مبنی بر رفع خلاف انبارهای اداری، توسعه 2779 متر از همکف و طبقه‌های بالای آن، توسعه 693 مترو تبدیل 344 متر از انباری به اداری و همچنین کسری 144 واحدی پارکینگ در ساختمان این وزارتخانه، نسبت به صدور رأی اقدام کرده بود.

وی با بیان اینکه همان زمان وزارت صنایع از شهرداری تهران در خواست کرد تا مبالغ جریمه را با یکدیگر حل و فصل کنند، گفت: با توجه به مراجعه متعدد همکاران شهرداری و اخطارهای پیاپی ، در مذاکرات و بازدید‌های مجدد مسئولان وزارتخانه اعلام کردند که آماده پرداخت عوارض و جریمه‌ها هستند اما بعد از سال 82 به بعد وزارت صنایع هیچ پیگیری‌ انجام نداد.

عطری با بیان اینکه در مذاکراتی که از چند مدت قبل مجددا با این وزارتخانه انجام شد، قرار شد مبلغ بدهی به دلیل تغییر کاربری به 13 میلیارد تومان نیز کاهش پیدا کند، گفت: در این رابطه جلساتی نیز امور نهادهای شهرداری منطقه با مسئولان وزارتخانه داشتند و حتی وعده‌هایی نیز مبنی بر پرداخت این بدهی داشتند که متاسفانه هیچ کدام طی این مدت عملی نشد.

وی افزود: به رغم تذکر و اخطارهایی که چندین بار از سوی شهرداری منطقه به این وزارتخانه شده بود مسئولان این سازمان دولتی اقدام به انجام مذاکره با شهرداری منطقه نکردند. تا اینکه با توجه به رأی کمیسیون ماده 100 نیوجرسی‌ها در مقابل این سازمان قرار داده شد که البته امروز توسط عوامل مجموعه مذکور برداشته شده است.

عطری با بیان اینکه شنیده شده است مسئولان وزرات صنعت اقدام به جابجایی نیوجرسی‌ها کرده‌اند گفت: این امر نیز خلاف قانون است.

وی همچنین در مورد قرار دادن نیوجرسی مقابل درب سازمان میراث فرهنگی شهر تهران نیز با بان اینکه این سازمان 852متر مسکونی را به تجاری و اداری بدل کرده و براساس رأی کمیسیون ماده 100، شش میلیارد تومان جریمه باید بپردازد، گفت: بارها با مسئولان سازمان میراث فرهنگی جلسه گذاشته و حتی از آنها خواستیم تا با خوش حسابی از تخفیف‌هایی نیز در پرداخت برخوردار شوند اما جالب اینکه در جلسات از ما مهلت گرفته و قول در پرداخت جریمه‌ها می دهند اما در عمل فراموش می‌کنند.

مدیر اجرای احکام شهرداری منطقه شش با بیان اینکه حکم ماده 100 برای تخلف سازمان میراث فرهنگی استان تهران مربوط به سال 79 است گفت: صبح امروز پس از قرار دادن نیوجرسی مسئولان سازمان میراث فرهنگی استان تهران فرصت یکماهه برای وصول بدهی خود خواستند و با موافقت شهرداری منطقه 6 مقرر شد این نیوجرسی از مقابل این ساختمان برداشته شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه سازمان‌ها و وزراتخانه‌های دولتی علارغم بودجه زیاد جرایم خود را پرداخت نمی‌کنند، در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر کج سلیقگی در قرار دادن نیوجرسی مقابل ساختمان سازمانهای دولتی گفت: براساس قانون باید درب ساختمان پلمب می‌شد و یا به مانند قدیم الایام تیغه کشیده یا با جوش دادن در مانع می‌شدیم، اما سعی کردیم با قرار دادن نیوجرسی انتخاب مناسبتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

کد خبر 333019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha