همشهری آنلاین: رئیس جمهوری، فلسطین را نماد مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوزان برشمرد و گفت: مساله فلسطین برای ما حائز اهمیت بوده و دولت جمهوری اسلامی ایران همچنان در کنار مردم و مقاومت فلسطین بوده و خواهد ماند.

روحانی

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه و در دیدار «رمضان عبدالله» دبیر كل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، با تجلیل از مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین در برابر متجاوزان افزود: دشمنان و قدرت های بزرگ تصور می كردند كه موضوع فلسطین برای همیشه به فراموشی سپرده می شود و آنها به هر نحو كه بخواهند می توانند آینده مردم این كشور را رقم بزنند اما امروز ملت فلسطین با ایستادگی و مقاومت خود توانسته به پیروزی بزرگی در برابر اراده آنان دست پیدا كند.

رئیس جمهوری اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت مردم مظلوم فلسطین این پیام را برای دنیا به همراه داشت كه هیچ متجاوزی نمی تواند با اشغالگری به منافع دائمی دست یابد.
روحانی با بیان اینكه بر اساس آموزه های اسلام و قرآن، در جنگ میان حق و باطل در نهایت حق پیروز خواهد بود، گفت: جهاد اسلامی فلسطین تا امروز به خوبی از آزمایش خود سربلند بیرون آمده است.

وی فراموش شدن موضوع فلسطین را یكی از اهداف دشمنان در گسترش تروریسم و گروههای تروریستی در منطقه عنوان كرد و با تاكید بر ضرورت تلاش در راستای حفظ وحدت داخلی در فلسطین افزود: خوشبختانه با مقاومت و ایستادگی جانانه مردم و گروههای مقاومت فلسطینی، دشمنان در رسیدن به این هدف خود با شكست مواجه شده اند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تاكید بر اینكه در كنار حركت مجاهدانه و مقاومت مردم فلسطین، باید بخش عمده ای از تلاش ها روی آگاهی بخشی به جوانان جهان و بویژه جوانان مسلمان درباره آنچه كه متجاوزان با فلسطین انجام داده اند، متمركز شود، گفت: افكار عمومی در جهان اسلام باید به این سمت و حقیقت، هدایت شود كه مسئله فلسطین، مسئله نخست جهان اسلام است.
روحانی تاكید كرد: باید متجاوز بودن رژیم صهیونیستی در افكار عمومی مردم جهان باقی بماند و كشورهای اسلامی و همجوار فلسطین نیز باید این موضوع را باور كنند كه فلسطین برای آنها سنگر و خط مقدم دفاع در برابر تجاوزگری های گسترده رژیم صهیونیستی در منطقه بوده و امنیت امروز آنها به خاطر وجود مجاهدین در فلسطین و حزب الله در لبنان است.

  • مردم غزه و جوانان فلسطینی، استوار در برابر متجاوزان ایستاده‌اند

دبیركل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین، گزارشی از آخرین تحولات فلسطین اشغالی و نوار غزه ارائه كرد و افزود: تداوم قدرتمندانه پایبندی به ارزشها و اصولی كه بر اساس آنها انقلاب اسلامی در ایران شكل گرفت، نشانه قدرت و جایگاه عظیم ایران در نظام بین المللی است.
رمضان عبدالله با بیان اینكه مردم غزه و جوانان فلسطینی در محاصره و شرایط سخت تر نسبت به گذشته، همچنان ثابت‌قدم و استوار در برابر متجاوزین ایستاده‌اند، گفت: امروز جوانان فلسطینی در حمایت و دفاع از قدس شریف انتفاضه جدیدی را آغاز كرده و با همت و اراده‌ در برابر سركوب شدید صهیونیست ها ایستادگی می كنند.

وی افزود: امروز آمریكا و رژیم صهیونیستی با گسترش تروریسم و گروه های تروریستی در منطقه در حال برنامه ریزی برای مقابله با مقاومت مردم فلسطین هستند.

کد خبر 332858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha