چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای اولین بار در بازی‌های المپیک، یک مادر و پسر گرجستانی در رشته تیراندازی در بازیهای ریو ۲۰۱۶ شرکت می‌کنند.

مادر و پسر تیرانداز گرجستانی

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بازی‌های المپیك تاریخ طولانی از دستاوردهای خانوادگی است كه یك نسل الهام بخش نسل بعدی بوده است. اما حضور والدین و فرزندان بطور هم زمان در یك دوره از بازی‌ها یك اتفاق نادر بوده است.

نینو سالوكوادزه و پسرش تسوتنه ماكاواریانی به نمایندگی از گرجستان در مسابقات تیراندازی بازی‌های المپیك شركت می‌كنند.

مادر 47 ساله برای هشتمین بار در المپیك شركت می‌كند. پسر او كه 18 دارد برای اولین بار حضور در این بازی‌ها را تجربه می‌كند.

سالوكوادزه گفت: از اینكه به نمایندگی از فدراسیون تیراندازی گرجستان به المپیك می‌روم خوشحالم، اما به عنوان یك مادر كه فرزندش موفق به حضور در المپیك می‌شود، میلیونها بار خوشحال‌ترم.

او با حضور در هشت دوره بازی‌های المپیك، به ركورد گوئرینی در رشته كانو دست می‌یابد. میلار از كانادا با 10 بار حضور در باز‌های المپیك، ركورددار بیشترین حضور در این باز‌ي‌ها است.

سالوكوادزه در مسابقات قبلی یك طلا، نقره و برنز بدست آورده است.

ماكاواریانی نیز گفت: مادرم زمانی كه هم سن من بوده است طلای المپیك را بدست آورد. او در آن زمان به نمایندگی از اتحاد جماهیر شوروی در این بازی‌ها شركت می‌كرد و شرایط تمرینی و تجربه بیشتری در تورنمنت‌ها داشت.

وی گفت: مادرم انتظار هیچ نتیجه‌ای را از من ندارد. فكر می‌كنم با این شیوه می‌خواهد اضطراب مرا كاهش دهد.

بیل مالون مورخ المپیك گفت: 56 پدر و پسر، 12 پدر و دختر و دو مادر و دختر در المپیك شركت كرده‌اند.

کد خبر 332838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha