شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی همراه با هیأت بزرگ اقتصادی به تهران سفر می‌کند تا به غیر از برگزاری مذاکرات در سطح مقامات سیاسی، هیأت‌های تجاری و اقتصادی نیز با یکدیگر به مذاکره بپردازند.

گمرک

قرار است در جريان سفر پارك گئون‌هاي به ايران 12توافقنامه و يادداشت تفاهم امضا شود كه 6مورد آن مربوط به همكاري‌هاي اقتصادي است. موافقتنامه حمل‌ونقل دريايي، يادداشت تفاهم همكاري در امور زيربنايي، يادداشت تفاهم در زمينه منابع آب، يادداشت تفاهم همكاري در زمينه توسعه انرژي الكتريكي و صنايع جديد انرژي، يادداشت تفاهم همكاري در زمينه نفت و گاز طبيعي و يادداشت تفاهم همكاري با اگزيم بانك كره آماده امضا و نهايي شدن هستند.

  • حجم تجارت دو كشور

آمارهاي رسمي نشان مي‌دهد كه كشور كره‌جنوبي از شركاي اصلي تجاري ايران به شمار مي‌رود. اين كشور از واردكنندگان نفت از ايران و جزو صادركنندگان اصلي كالا به ايران است.طبق آمارهاي گمرك از مجموع 39ميليارد و 988ميليون دلار كالاي وارد شده به كشور در سال94، سهم كره‌جنوبي 3ميليارد و 213ميليون دلار بوده است به اين معني كه در سال گذشته 3.2ميليارد دلار كالاي كره‌اي وارد كشورمان شده است و اين كشور را به سومين تأمين‌كننده كالاي وارداتي كشور تبديل كرده است. كره‌جنوبي پس از چين و امارات در رتبه سوم اصلي‌ترين شركاي ايران در واردات كالا قرار گرفته است.

ارزش ريالي واردات ايران از كره‌جنوبي طي سال94 به 9هزار و 461ميليارد تومان رسيده است.آمارهاي گمرك نشان مي‌دهد كه ايران در صادرات كالاهاي غيرنفتي به اين كشور سهم اندكي داشته هرچند كه در بخش صادرات نفت خام، كره‌جنوبي همواره از خريداران نفت كشور بوده است.

طبق آمارهاي رسمي از مجموع 32ميليارد و 616ميليون دلار كالاي غيرنفتي بدون احتساب ميعانات گازي، سهم صادرات به كره‌جنوبي در سال 94معادل 134ميليون و 337هزار دلار بوده است.

کد خبر 332349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha