جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبق آمار و مشاهدات در حال حاضر سرویس‌های ارتباطی واتس‌آپ و فیس‌بوک از نظر استفاده و کارایی از نوشتن پیامک بیشتر است.

اس ام اس

آمار سال 2015 نشان دهنده این است که مردم از هر پیامی که ارسال می‌کنند 3 عدد آن با واتس‌آپ و فیس‌بوک است که این آمار نشان دهنده محو شدن ارسال  پیامک با موبایل است.

فیس بوک آماری را ارائه کرده که طبق این آمار در روز فقط نزدیک به 60 میلیارد پیام از طریف فیس‌بوک در سراسر دنیا ارسال می‌شود. این در حالی است از سرویس پیامک فقط 23 میلیارد پیام ارسال می‌شود.

واتس آپ در یکسال گذشته با آماری حدود 30 میلیون ارسال پیام sms را پشت سر گذاشت. سیستم ارسال پیام فیس‌بوک به سرعت توانست به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارسال پیام توسط مردم شود. در چهار ماه  سال 2016  کاربران فیس‌بوک از 800 میلیون به 900 میلیون رسید که واتس‌آپ تقریبا 1 میلیارد نفر با فیس بوک فاصله دارد.

  • اس ام اس منقرض می‌شود؟

با پیشرفت اینترنت نسل چهارم و سوم و با روی کار آمدن نرم‌افزارهای ارتباطی، دیگر کمتر کسی علاقه به این دارد تا با هزینه کردن پیام ارسال کند.

هرساله آمار فرستادن پیام افزایش پیدا می‌کند. در سال 2016 اين آمار بالای 8 تریلیارد رسیده است.

درحالی که کاربران اس ام اس کاهش داشته است نرم افزارهای ارتباطی با توسعه دادن فضای ارتباطی خود مردم را به استفاده از این پلت فرم‌ها تشویق می‌کنند.

برای مثال فیس‌بوک و مایکروسافت در فضای ارسال پیام خود از یک ربات استفاده می‌کند که این ربات با استفاده از هوش مصنوعی از پیش طراحی شده می‌تواند با کاربران ارتباط برقرار کند.

گوگل هم به تازگی با همکاری یک سری از شرکت‌های فناوری ارتباطات در حال طراحی نرم افزار ارتباطی به نام دسترسی به سرویس ارتباطات است که بسیار مفیدتر و کارایی آسان‌تری نسبت به اس ام اس دارد.

کد خبر 332332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha