جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

ماراتن همیشگی سیروس مقدم و رفقا برای رساندن مهم‌ترین سریال مناسبتی سال از چند روز دیگر در یکی از روستاهای همدان آغاز می‌شود و به‌نظر می‌رسد «علی‌البدل» برگ برنده تلویزیون برای شب‌های‌ماه مبارک رمضان امسال باشد.

سریال

به گزارش همشهري، در فاصله كمتر از 6هفته تا آغاز‌ماه رمضان و در شرايطي كه تلويزيون امسال فقط 2سريال براي ساعت‌هاي پس از افطار مخاطبان خود درنظر گرفته، همه منتظر دستپخت تازه مثلث محسن تنابنده، مقدم و الهام غفوري هستند؛ مجموعه‌اي با محتواي طنز كه به گفته همسر مقدم و تهيه‌كننده كارهاي او، در 15قسمت توليد و براي پخش در شب‌هاي‌ماه رمضان آماده مي‌شود.

غفوري درباره روند توليد پروژه علي‌البدل به خبرنگار همشهري مي‌گويد: «هماهنگي‌هاي لازم براي اسكان گروه توليد و بازيگران انجام و تمام دكورها هم در محل مورد نظر زده شده است. تا 4روز ديگر با پايان كارگروه دكور، همگي عازم روستايي در حوالي شهر همدان مي‌شويم و كار تصويربرداري بلافاصله آغاز مي‌شود.» به گفته غفوري، قرار بوده علي‌البدل‌ماه رمضان سال گذشته به جاي «پايتخت4» توليد شود كه به‌دليل فشرده بودن زمان، به امسال موكول شده است.

  • سنگ پا براي وقتي ديگر

تهيه‌كننده «پايتخت» درباره جايگزيني علي‌البدل به جاي «سنگ پا» هم يادآور مي‌شود: «فصل بهار براي تصويربرداري علي‌البدل بسيار مناسب است و اگر امسال هم اين سريال را نمي‌ساختيم، مي‌بايست تا سال آينده صبر مي‌كرديم. اين در حالي است كه مجموعه سنگ پا را مي‌توانيم در هر زمان و فصلي بسازيم. نكته ديگر اينكه سنگ پا نسبت به پروژه فعلي كاري سنگين‌تر است و گريم‌هاي سخت‌تري دارد.»

تصاوير چهره بازيگران علي‌البدل شايد براي عده‌اي يادآور فيلم سينمايي «ايران‌برگر» مسعود جعفري جوزاني باشد كه با گويش مورد علاقه فيلمساز يعني لري ساخته و اكران شد. اين در حالي است كه گروه نويسندگان سريال تازه مقدم به سرپرستي تنابنده ترجيح داده‌اند آن را از نظر موقعيت جغرافيايي در يك ناكجاآباد روايت كنند و شخصيت‌هاي داستاني هم گويش خاص ندارند. ضمن اينكه داستان متفاوت نسبت به ساخته‌هاي پيشين گروه دارد.

  • به‌دنبال بازيگر زن

با حضور چهره‌هايي چون مهدي فخيم‌زاده و مهدي هاشمي در گروه بازيگران، تماشاگران بايد منتظر طنزي متفاوت باشند. از ميان بازيگران چهارگانه پايتخت، حضور تنابنده، احمد مهرانفر، هومن حاجي‌عبداللهي و يكي دو نفر ديگر قطعي شده و حسين محب‌اهري و عزت‌الله رمضاني‌فر هم در پايتخت2همكاري كوتاهي با مقدم داشتند. گروه در تلاش براي يافتن بازيگر اصلي زن علي‌البدل است كه همين هفته تا پيش از كليد خوردن پروژه، نهايي مي‌شود. ضمن اينكه جاي بازيگراني چون ريما رامين‌فر، مهران احمدي و البته عليرضا خمسه هم خالي خواهد بود.

  • سينما پيش از تلويزيون

سيروس مقدم كه در ويژه‌برنامه تحويل سال اعلام كرده بود پيش از ساختن «پايتخت5» نسخه سينمايي آن را كليد مي‌زند، همچنان در پي عمل كردن به اين وعده است. اگر شرايط مهيا شود و همه‌‌چيز طبق برنامه پيش برود، شايد دوستداران اين مجموعه محبوب بتوانند پايتخت را در سينماها تماشا كنند. پس از آن هم به‌احتمال فراوان نوبت به رونمايي از فصل پنجم در تلويزيون مي‌رسد؛ سريالي كه ممكن است براي پخش در نوروز96توليد شود.

  • دست‌هاي باز تلويزيون؟

رحمان سيفي آزاد، مدير امور نمايشي تلويزيون در شرايطي از دست‌هاي باز برنامه‌ريزان براي انتخاب سريال‌هاي‌ماه رمضان از ميان 3گزينه موجود خبر داده كه توليد «برادر» جواد افشار همچنان ادامه دارد و «علي‌البدل» سيروس مقدم هم تا چند روز ديگر مقابل دوربين مي‌رود. در اين ميان، تنها پروژه آماده نمايش تلويزيون «چرخ و فلك» است كه شايد در رقابت با برادر و علي‌البدل فرصتي براي عرض اندام نداشته باشد.

کد خبر 332187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha