سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران از برگزاری مراسم روز جهانی گرافیک -دیزاین در خانه هنرمندان ایران و یادبود و بزرگداشت چند تن از طراحان گرافیک پیشکسوت ایران خبر داد.

گرافیک

به گزارش مهر؛ بهرام کلهرنیا از اعضای هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران درباره برنامه های «روز جهانی گرافیک- دیزاین» گفت: امروز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ گردهمایی اعضای انجمن در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود که در این گردهمایی گزارشی فشرده از فعالیت های انجمن از سوی هیات مدیره ارائه و پرسش و پاسخ با حضور اعضای هیات مدیره نیز انجام می شود.

به گفته وی، یادبود و گرامیداشت کمال کاملیا و هوشنگ کاظمی از طراحان گرافیک فقید ایران نیز برگزار می شود و بزرگداشتی نیز برای محمد بهرامی از دیگر طراحان گرافیک ایران درنظر گرفته شده است که با حضور این هنرمند برگزار می شود.

کلهرنیا همچنین از برگزاری مراسم یادبود حسن فوزی تهرانی در موزه گرافیک ایران خبر داد و افزود: روز جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ نیز مراسمی در موزه گرافیک ایران برگزار می شود که با یادبود حسن فوزی تهرانی از طراحان گرافیک فقید ایران همراه است و نمایشگاهی از آثار این هنرمند نیز برگزار می شود و هنرمندانی چون قباد شیوا، مهدی فیروزان و مهنوش مشیری نیز درباره این طراح گرافیک پیشگام ایرانی سخنرانی خواهند کرد.

کلهرنیا درباره حسن فوزی تهرانی گفت: این هنرمند در حوزه چاپ و نشر فعالیت های بسیاری داشت و با ناشران و سازمان هایی که مجلات فرهنگی و هنری منتشر می کردند، همکاری داشت. و از طراحان جلد کتاب، لی آت و ... بود که آثار بسیار خوبی را به ثمر رساند.

وی با ابراز ناراحتی از گمنام ماندن برخی از هنرمندان بیان کرد: شایسته نیست که هنرمندان برجسته ما ناشناخته باقی بمانند، زندگی خود را در انزوا و تنهایی بگذرانند و هیچ گاه از آنها خبری نباشد.

کلهرنیا این موضوع را وظیفه انجمن ها و اصحاب رسانه دانست که در زمینه شناساندن و باخبر بودن از وضعیت هنرمندان پیشکسوت و معرفی آثارشان تلاش کنند.

این گرافیست در پایان یادآوری کرد: در روز ۱۰ اردیبهشت ماه عکس سالانه اعضای انجمن طراحان گرافیک ایران طبق رسم هر ساله ثبت خواهد شد که به عنوان یک سند در موزه گرافیک نگهداری خواهد شد.

کد خبر 331916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha