همشهری آنلاین: رئیس گروه خانواده و آسیب های اجتماعی وزارت رفاه با اشاره به برگزاری ۳ جلسه شورای سیاستگذاری کودکان در دولت یازدهم گفت: این شورا به مدت ۸ سال تعلیق شده بود.

به گزارش مهر، لیلا توحیدنیا در همایش «کار کودک، معضلات اجتماعی و اقتصادی» با اشاره به خلاء های موجود در برخورد با آسیب های اجتماعی افزود: یکی از مشکلات در مواجهه با آسیب های اجتماعی وجود شکاف میان پژوهشگران و سیاستگذاران در کشور است. نگاه به آسیب های اجتماعی به ویژه کودکان کار، یک نگاه جزیره ای است و هیچگاه رویکرد مشترکی به این مسئله نداشته ایم.

وی ادامه داد: کودک موجود بی دفاعی است بنابراین باید به سمت حمایت های اجتماعی هدفمند و کودک محور برای رسیدگی به کودکان کار حرکت کنیم. در این مسیر وزارت رفاه تنها بخش کوچکی از مجموعه ای است که باید برای حقوق کودکان فعالیت کند و ۱۷ دستگاه در این زمینه دارای مسئولیت هستند.

رئیس گروه خانواده و آسیب های اجتماعی وزارت رفاه با اشاره به تعلیق ۸ ساله شورای ساماندهی کودکان خیابانی اضافه کرد: در دولت یازدهم این شورا تاکنون ۳ بار تشکیل جلسه داده و مصوبات خوبی داشته است اگرچه این مصوبات به تنهایی راهگشای حل مساله کودکان کار نیست.

توحیدنیا نبود حمایت های اجتماعی، بحران های اقتصادی و مرگ یکی از اعضای موثر خانواده را مهمترین دلایل افزایش کودکان کار در کشور دانست و تاکید کرد: طی چند سال گذشته که سطح درآمدی خانواده ها در کشورمان به شدت کاهش یافت شاهد رشد روز افزون تعداد کودکان خیابانی و کار بودیم.

وی از بازگشت ۷ هزار و ۴۰۰ کودک کار و بازمانده از تحصیل به مدارس خبر داد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه ای را به همین منظور در نظر گرفته است.

کد خبر 331875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha