درحالی‌که شنبه این هفته با خبر خوب معاون وزیر آموزش و پرورش برای پرداخت بخشی از مطالبات معلمان حق‌التدریس تا قبل از هفته معلم شروع شد، وزیر آموزش و پرورش روز گذشته این خبر را با اعلام «پرداخت معوقات همه فرهنگیان» تا پیش از این روز تکمیل کرد.

آنطور كه خبرگزاري ايلنا گزارش داده، علي‌اصغر فاني در حاشيه افتتاح سالن ورزشي شهيد شهسواري كه براي كاركنان وزارتخانه آموزش و پرورش راه‌اندازي شده بود، از پرداخت معوقات فرهنگيان خبر داد و گفت: «تا قبل از هفته معلم تمامي معوقات پرداخت مي‌شود».

او همچنين در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا درباره دليل تأخير در پرداخت حقوق و مطالبات فرهنگيان گفته است: «در اواخر مرداد سال94 مجلس، مصوبه‌اي داشت كه براساس آن بايد مربيان پيش‌دبستاني را به‌كار مي‌گرفت. اين مصوبه زماني ابلاغ شد كه امر ساماندهي نيروي انساني را انجام داده بوديم و ناچار شديم تعدادي از همكاران شاغل خودمان را از مدارس حذف و مربيان پيش‌دبستاني را جايگزين كنيم.»

روز شنبه معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش از پرداخت بخشي از حق‌التدريس معلمان در چند روز آينده خبر داده و با تأييد تأخير هفت ماهه در پرداخت مطالبات آنها از مهرماه سال گذشته، به خبرگزاري ايسنا گفته بود: «كسري بودجه گريبانگير آموزش و پرورش بود و براي پرداخت مطالباتي چون حق‌التدريس و پرداخت پاداش پايان خدمت با مشكلاتي مواجه بوديم. در اين هفته پس از پرداخت حقوق، به ميزان 4ماه از معوقات حق‌التدريسي معلمان و مربيان پيش دبستاني را مي‌پردازيم».

وي پيش از اين نيز به چالش‌هاي فراروي آموزش و پرورش در سال‌هاي اخير درخصوص پرداخت پاداش بازنشستگان اشاره كرده و گفته بود: براي نخستين بار دولت در لايحه بودجه95، اعتباري را در رديف مستقلي جهت پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگي قرارداده است.

او وعده داده بود كه باتوجه به عنايت خاصي كه مجلس شوراي اسلامي به بودجه 95 دارد، بعد از تصويب بودجه 95 پاداش بازنشستگان فرهنگي سال 94 پرداخت شود.

حالا به‌نظر مي‌رسد وزارت آموزش و پرورش برنامه ويژه‌اي براي پرداخت مطالبات فرهنگيان كه مهم‌ترين آنها حقوق معلمان حق‌التدريس و پاداش پايان خدمت فرهنگيان است داشته باشد.اگر اين وعده آموزش و پرورش محقق شود، ارديبهشت امسال حتما يكي از به يادماندني‌ترين هفته‌هاي معلم براي فرهنگيان خواهد بود.

  • گفت‌وگوي همشهري با وزير منتشر مي‌شود

همشهري گفت‌وگوي مفصلي با وزير آموزش‌وپرورش داشته است. در اين گفت‌وگو بسياري از موارد منعكس‌شده از سوي فرهنگيان به روزنامه با آقاي وزير مطرح شده است.بخشي از اين گفت‌وگو روز گذشته و درباره ساماندهي تعطيلات منتشر شد.

کد خبر 331827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha