همشهری آنلاین: قائم‌مقام پژوهشگاه صنعت نفت از راه‌اندازی انستیتو شیرین‌سازی گاز در کشور خبر داد و گفت: با ایجاد شبکه‌ای از شرکا در پژوهشگاه صنعت نفت طرح توسعه میدان نفتی اهواز، میدان آزادگان و ازدیاد برداشت از میدان نفتی یادآوران با همکاری این شبکه اجرایی خواهد شد.

Gas

به گزارش ایسنا، مهندس امیرعباس حسینی در نشست خبری از ایجاد شبکه‌ای از شرکای فناوری در سطح دنیا خبر داد و افزود: این شبکه متشکل از شرکای بین‌المللی هستند که در حوزه‌های بالادستی، پایین‌دستی، محیط زیست و صنعت نفت با پژوهشگاه صنعت نفت همکاری دارند.

وی به بیان همکاری‌های این پژوهشگاه با این شبکه پرداخت و اظهار کرد: در بخش بالادستی موفق شدیم با معتبرترین دانشگاه‌ها و موسسات علمی پژوهشی در حوزه‌های نفت و گاز، شبکه توانمندی ایجاد کنیم و در اجرای طرح توسعه میدان اهواز و میدان آزادگان و در زمینه ازدیاد برداشت از میدان نفتی یادآوران از این شبکه‌ها استفاده کنیم.

حسینی با اشاره به همکاری دانشگاه دلف در اجرای طرح توسعه میدان نفتی اهواز یادآور شد:‌ با یکی از شرکتهای فرانسه نیز در زمینه ازدیاد برداشت، توسعه میادین نفتی و انتقال فناوری در قراردادهای جدید نفتی همکاری داریم.

وی در عین حال یادآور شد: در نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی که در روزهای آینده دایر می‌شود نیز قراردادهای همکاری با برخی از دانشگاه‌ها و موسسات و شرکت‌ها به امضاء خواهند رسید.

حسینی با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی این پژوهشگاه در حوزه پایین‌دستی اظهار کرد: همکاری‌های بین‌المللی برای توسعه لیسانس‌های تکرار‌پذیر در حوزه پایین‌دستی نفت را در دستور کار داریم.

قائم‌مقام پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به توانمندی‌های ایجاد شده در این پژوهشگاه یادآور شد: با توجه به توانمندی‌های ایجاد شده منطقی به نظر نمی‌رسد که برای دستیابی به فناوری‌ها از نقطه صفر شروع کنیم؛ از این رو مسیر انتقال فناوری و تکمیل حلقه‌های توسعه فناوری را در دستور کار قرار دادیم که در این زمینه با مشارکت شرکای این پژوهشگاه و صاحبان فناوری برنامه‌هایی را برای دستیابی به حوزه‌های تکرار‌پذیر صنعت نفت پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تاسیسات سطح‌الارضی همکاری‌هایی بین‌المللی را در دستور کار داریم، گفت: در این زمینه توافق سه‌جانبه با یک شرکت کانادایی برای ساخت سیستم‌های نمک‌زداها به امضاء رسیده است.

حسینی با بیان اینکه تولید این سیستم‌ها در مرحله عقد قرارداد، قرار دارد، یادآور شد: طراحی و ساخت پالایشگاه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این پژوهشگاه است و در این زمینه اولین تجربه برون‌مرزی را در سال جاری تجربه خواهیم کرد.

قائم‌مقام پژوهشگاه نفت شیرین‌سازی گاز را از مهمترین اقدامات این پژوهشگاه دانست و گفت: در این راستا اقدام به راه‌اندازی انستیتو شیرین‌سازی نفت خواهیم کرد.

به گفته وی، این پژوهشگاه با دستیابی به فرمولاسیون حلال «پارسی سول» قرار است با همکاری یک شرکت فرانسوی اقدام به راه‌اندازی انستیتو شیرین‌سازی گاز در کشور کند.

کد خبر 331759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha