چند روز از انتشار خبر ۲۲ روز شکنجه‌ وحشیانه زن جوان و فرزندانش در خانه‌شان در مشهد می‌گذرد و این خبر همچنان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌چرخد.

مرد معتاد، همسرش را در این صندوقچه شکنجه می‌کرد.

 همه مي‌خواهند از سرنوشت اعظم و دخترهايش باخبر شوند و اينكه قانون با پدر خانواده كه عامل اين شكنجه‌هاي وحشيانه بود، چه خواهد كرد. تازه‌ترين جزئيات از اين پرونده نشان مي‌دهد كه بهمن سال گذشته نيز، وقتي اعظم از سوي شوهرش هدف ضرب و شتم قرار گرفته بود از او شكايت كرده و حتي حكم جلب شوهر شكنجه‌گر نيز صادر شده بود اما در نهايت با وساطت مسئولان كمپي كه شوهر اعظم به آنجا منتقل شده بود، زن جوان از شكايتش صرف‌نظر كرده و همين باعث شده بود دچار سرنوشتي شوم شود.

مرضيه محبي، يكي از وكلاي مدافع اعظم و بچه‌هايش در گفت‌وگو با همشهري جزئيات تازه‌تري از اين پرونده بازگو مي‌كند.

  • وضعــــيت اعظم و دخترهايش در حال حاضر چگونه است؟

آنها در محلي امن و تحت نظر بهزيستي مراقبت مي‌شوند و خدا را شكر، زخم‌ها و جراحت‌هايشان رو به التيام است اما زخم‌هاي روحي آنها مخصوصا دختربچه‌ها شايد مدت‌ها زمان ببرد كه درمان شود.

  • آخرين باري كه آنها را ديديد كي بود؟

صبح ديروز به ملاقاتشان رفتم. اعظم حالش بهتر بود و جزئيات بيشتري از شكنجه‌هاي شوهر گفت. به گفته او، شوهرش اعتياد شديدي به مواد‌مخدر داشت. طوري كه شيشه، ترامادول و متادون را با هم مصرف مي‌‌كرد و همين‌ها باعث شده بود كه دچار توهمات عجيب و غريبي شود. اين مرد تصور مي‌كرد اعظم و دختر بزرگش كه 8ساله است چيزي را از او مخفي مي‌كنند.

تصور مي‌كرد كه آنها مثلا مواد‌مخدر در خانه مخفي كرده‌اند تا او را به دردسر بيندازند يا اينكه ارتباطاتي دارند كه از او مخفي مي‌كنند. همين توهمات باعث شده بود كه مدام آنها را شكنجه كند تا مثلا از آنها اعتراف بگيرد.

  • گويا شوهر اعظم قبلا هم او را شكنجه كرده بود. درست است؟

بله. بهمن سال گذشته، به‌خاطر همين توهمات همسرش را به باد كتك گرفته بود. در آن زمان اعظم از او شكايت و دادگاه نيز حكم جلب متهم را صادر كرد. مأموران كلانتري پس از دستگيري اين مرد، او را به كمپ ترك اعتياد بردند. اما در آنجا مسئولان كمپ پادرمياني كردند و اعظم را تحت فشار قرار دادند كه از شكايتش بگذرد و رضايت بدهد.

اعظم نيز در نهايت شكايتش را پس گرفت و شوهرش پس از ترك اعتياد به خانه برگشت اما طولي نكشيد كه دوباره مصرف مواد را شروع كرد و اين بار توهماتش آنقدر شديد شد كه تصميم گرفت زن و بچه‌هايش را در خانه زنداني و آنها را شكنجه كند. به گفته اعظم، شوهرش او را دست و پا بسته در صندوقچه‌اي فلزي قرار داده و صندوقچه‌ را روي اجاق گاز مي‌گذاشت و او را تا حد خفگي شكنجه مي‌كرد كه مثلا از او اعتراف بگيرد. يا اينكه گلوي دخترش را مي‌فشرد، طوري كه صورتش كبود مي‌شد تا اقرار كند كه چه چيزي را از او پنهان مي‌كنند. همه اينها باعث صدمات جسمي و از همه مهم‌تر صدمات روحي فراواني به اين خانواده شده است.

  • در حال حاضر وضعيت رسيدگي قضايي به پرونده چگونه است؟

خوشبختانه با انتشار اخبار درباره اين پرونده هولناك، به دستور دادستان مشهد قرار وثيقه متهم كه هم‌اكنون در زندان به سر مي‌برد، تشديد و تبديل به قرار بازداشت موقت شد. متهم ديروز در دادسرا تحت بازجويي قرار گرفت كه ظاهرا به شكنجه‌ همسر و بچه‌هايش اعتراف كرده است. من و 2نفر از همكارانم نيز وكالت اعظم و بچه‌هايش را برعهده داريم و اميدواريم اين پرونده هر چه زودتر به سرانجام برسد.

براساس اين گزارش 19فروردين امسال، زني با پليس مشهد تماس گرفت و گفت كه همسايه‌شان به نام اعظم و دختران 8و 5ساله‌اش چند روزي است كه ناپديد شده‌اند و خبري از آنها نيست و احتمال دارد شوهر اعظم كه اعتياد شديدي به شيشه دارد، بلايي سر آنها آورده باشد.

با گزارش ماجرا به دادسرا و صدور دستور قضايي، تيمي از مأموران راهي خانه مورد نظر شدند و پس از شكستن در و ورود به آنجا، اعظم را ديدند دست و پايش به لوله گاز بسته شده بود و آثار شكنجه روي بدن او و بچه‌هايش ديده مي‌شد. با انتقال آنها به درمانگاه، شوهر اعظم نيز به جرم 22روز شكنجه همسر و دخترانش دستگير شد.

کد خبر 331662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha