مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش‌ها و داستان‌های مختلف در اکوادور حاکی از این هستند که گونه‌ای از درختان در این کشور وجود دارند که می‌توانند راه بروند، درختانی از خانواده نخل که با ایجاد ریشه‌های جدید خود را به جلو می‌کشانند تا از خاک تازه بهره ببرند.

براساس گزارش BBC، ميزان حركت اين درختان درحد چند قدم نيست، اين درختان متحرك مي‌توانند سالانه 20 متر راه بروند،‌دست كم به اعتقاد چندين زيست‌شناس از جمله كارل گروبر و افسانه‌هاي محلي.

درخت

براساس برخي منابع، اين درختان به واسطه ايجاد ريشه‌هاي جديد از كناره‌هاي تنه مي‌توانند خود را به جلو بكشانند، اما براساس مقاله‌اي كه در سال 2005 توسط زيست‌شناسي به‌نام جراردو آوالوس منتشر شد، اين درختان راه نمي‌روند تنها ريشه‌هاي جديد ايجاد مي‌كنند. آوالوس مي‌گويد مقاله‌اش ثابت مي‌كند كه راه رفتن اين درخت نخل تنها يك افسانه‌است كه راهنماهاي تورهاي مسافرتي براي ايجاد جذابيت بيشتر به توريست‌ها مي‌گويند.

به نظر مي‌آيد اين اختلاف نظر ناشي از ساختار عجيب ريشه‌هاي اين درختان باشد. برخلاف ديگر درختان كه ريشه‌هاي آنها درون خاك مخفي شده‌است، نخل‌هاي متحرك از سيستم ريشه‌اي مرتفع‌تري برخوردارند كه از انتهاي تنه آنها آغاز شده‌است. اين باعث شده تا درختان بيشتر از آنكه شبيه به درخت باشند به يك جاروي ايستاده شباهت داشته‌باشند. در گذر زمان،‌خاك بخشي از اين ريشه‌ها را مي‌پوساند و ريشه‌هاي جديد ايجاد مي‌شوند.

با اين‌همه به نظر نمي‌آيد اين ريشه‌هاي جديد نيز باعث شوند تا درخت به حركت درآيد و ظاهرا اين افسانه واقعا توسط راهنماهاي تور خلق شده‌است تا جاذبه بيشتري براي مسافران و توريست‌ها ايجاد شود.

کد خبر 331437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha