همشهری آنلاین: به مناسبت ولادت امام علی (ع) راهپمیایی شادی پنجشنبه ۲ اردیبشهت به صورت خیابانی در خیابان وحدت اسلامی تهران برگزار می‌شود.

ولادت امام علی

به گزارش ايسنا، به مناسبت ولادت باشکوه حضرت امیرالمومنین علی (ع) با مشارکت هیات‌های ‌مذهبی متقدمین شهر تهران، مجتمع فرهنگی الغدیر، شهرداری مناطق 11و12، جشن باشکوه روز میلاد امام علی (ع) برای نخستین بار در سطح کشور به صورت خیابانی و با حضور مراجع عظام و صدها نفر از شهروندان برگزار می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه 11، محمدرضا یوشی، مدیر فرهنگی و روابط عمومی هیأت متقدمین شهر تهران با بیان این که مراسم ویژه ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) به صورت راهپیمایی و دسته‌های شادی برگزار خواهد شد، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و نهادها و سازمان‌های شهر تهران را فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی دینی در سطح محله‌ها و ایجاد بستر شادی‌های مذهبی دانست.

مدیر فرهنگی و روابط عمومی هیأت متقدمین شهر تهران افزود: این برنامه روز پنج شنبه دوم اردیبهشت هنگام نماز ظهر و عصر از "مسجد بینایی" واقع در خیابان مولوی بعد از میدان محمدیه ،کوچه دولت آبادی همراه با دسته های شادی و اهدای شاخه های گل آغاز و به سمت چهارراه وحدت اسلامی و مجتمع غدیربا اجرای برنامه‌های فرهنگی و پذیرایی ناهار ادامه خواهد یافت.

به گفته یوشی چنین برنامه‌ای که برای نخستین بار در سطح کشور انجام می‌شود، با مشارکت و همکاری هیأت متقدمین شهر تهران، کانون مداحان کشور، حوزه علمیه قم، بنیاد کوثر، بنیاد غدیر، شهرداری مناطق 11 و 12 و سایر نهادها با هدف نمود بیرونی و ایجاد رنگ و بوی خاص میلاد امیرالمومنین (ع) به صورت پایلوت انجام خواهد شد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای گسترش این برنامه در سایر اعیاد مذهبی و ولادت ائمه اطهار (ع) در دیگر مناطق شهر تهران و تمام شهرهای کشور، خاطر نشان کرد: برای مراسم دسته شادی روز پنج‌شنبه پیش بینی حضور و استقبال بیش از 2000 نفر از شهروندان شده است. همچنین کاروان جهیزیه‌هایی که با کمک خیرین برای افراد بی‌بضاعت تهیه شده، همراه دسته‌های شادی حرکت می‌کنند و پس از آن تهیه 5000 شاخه گل، 110 پرچم بزرگ به نام امیرالمومنین (ع)، 2000 کتاب و 3000 پرچم کوچک دستی با شعار واحد نیز از دیگر اقداماتی است که برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم انجام شده است.

بر اساس این گزارش هیات متقدمین شهر تهران در سال 1390 با رهنمودهای مراجع عظام و بزرگان دینی از طریق 15 هیات با قدمت بیش از 90 سال؛ با رویکرد اجتماعی و فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت هیات‌های مذهبی برای کاهش دغدغه‌های اجتماعی تشکیل شد و از این ظرفیت طی مدت چهار سال گذشته برای راه‌اندازی دسته‌های راهپیمایی خیابانی ظهر روز وفایات و اعیاد استفاده شده است.

کد خبر 331292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha