دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

دادگاهی در استان لرستان برای کودکی ۵ ساله که هنگام بازی موجب وارد شدن صدمه به چشم همبازی خودش شده بود، حکم جلب صادر کرد اما رئیس دادگستری استان مانع حبس این کودک شد.

چند روز قبل دو كودك همسن و سال بيرون از خانه مشغول تفريح بودند كه ناگهان يكي از آنها به نام امير‌محمد به آسمان و اطرافش خاك ‌پاشيد اما دست بر قضا كمي از اين خاك به چشم همبازي‌اش رفت.دوست اميرمحمد 5ساله كه خاك داخل چشمش شده بود، با ماليدن چشمانش باعث آسيب بيشتر مي‌شود تا جايي كه خانواده او مجبور مي‌شوند فرزندشان را به بيمارستان منتقل كنند و تحت عمل جراحي قرار دهند.

اما اين پايان بازي كودكانه نبود و خانواده كودك مصدوم از اميرمحمد كه ناخواسته باعث آسيب به چشم دوستش شده بود، شكايت كردند و قاضي دادگاه نيز به اتهام ايراد صدمه بدني غيرعمد به غير، براي اميرمحمد 5ساله حكم جلب صادر كرد و به پرداخت ديه رأي داد.

اين موضوع در جلسه هيأت مديره ستاد ديه استان كه رئيس‌كل دادگستري لرستان نيز حضور داشت، مطرح و در پايان جلسه با دستور رئيس‌كل دادگستري از ورود كودك 5ساله به كانون اصلاح و تربيت جلوگيري شد.توكل شاكرمي، مديرعامل ستاد ديه استان لرستان در اين‌باره گفت: چند روز قبل زوجي جوان با گريه به ستاد ديه استان مراجعه كردند و از صدور حكم جلب براي زنداني كردن پسر 5ساله‌شان خبر دادند.

چرا كه در قانون جديد مجازات اسلامي، پرداخت ديه بر عهده شخص گذاشته شده است و درصورت عدم‌توانايي پرداخت دين، شخص كه ممكن است طفل هم باشد روانه زندان خواهد شد و به همين دليل حكم جلب امير‌محمد در اين ماجرا صادر شد. وي ادامه داد: با طرح موضوع در جلسه هيأت مديره استان و مطالعه پرونده توسط رئيس‌كل دادگستري، از ورود امير‌محمد به كانون اصلاح‌وتربيت جلوگيري شد چرا كه با توجه به سن و سال امير‌محمد ورودش به زندان باعث آسيب روحي به وي مي‌شود.

کد خبر 331074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha