چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: مرد سالخورده که در جریان یک اختلاف مالی، خریدار مغازه‌اش را در خیابان کارگر شمالی هدف 3 گلوله قرار داده و به گروگان گرفته بود در نخستین جلسه بازجویی گفت: برای شلیک‌ها نقشه قبلی نداشتم و همه چیز یکباره اتفاق افتاد.

ماجرای این گروگان‌گیری، ازطریق سرباز بانکی در خیابان کارگر شمالی به اطلاع پلیس رسید.

بلافاصله ماموران کلانتری 125 یوسف‌آباد خود را به صحنه حادثه در خیابان کارگر شمالی بود رساندند ودر بررسی‌های اولیه متوجه شدند که گروگانگیر مرد دیگری را با شلیک گلوله در داخل مغازه‌اش زخمی کرده و به وی اجازه خروج از مغازه را هم نمی دهد .

در حالی که مرد سالخورده با پایین کشیدن کرکره‌های مغازه در داخل مغازه پناه گرفته بود، تلاش برای نجات مرد مجروح آغاز شد و ماموران کلانتری با هدایت مستقیم سرهنگ رشیدی- فرمانده کلانتری 125- رایزنی با گروگانگیر برای آزادی گروگان و تسلیم شدن را آغاز کردند.

اما وقتی وی به سمت ماموران آتش گشود،تلاش های اولیه ناکام ماند و لحظاتی بعد ماموران پسر گروگانگیر سالخورده را به صحنه فرا خواندند و از او خواستند تا با گفتگو با پدرش او را قبل از آنکه خیلی دیر شود وادار به تسلیم کنند.

بعد از صحبت های پسر گروگانگیر بود که مرد مسلح خود را تسلیم پلیس کرد و مجروح به بیمارستان انتقال یافت.

در حالی که بازجویی‌های اولیه‌ از گروگانگیر 64 ساله نشان می‌داد وی به خاطر اختلافات قبلی دست به این کار زده است، وی صبح سه‌شنبه 10 مهر، در مقابل بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت .

در این جلسه مرد سالخورده با انکاراین که برای شلیک و گروگانگیری نقشه قبلی داشته در توضیح انگیزه‌اش گفت: 2 سال است که به خاطر سرقفلی این مغازه با مرد مجروح اختلاف دارم ، تا اینکه دادگاه شهید بهشتی به نفع طرف دعوایم رای داد و  3 بار هم دستور تخلیه مغازه صادر شد، اما اختلاف ما بر سر مغازه ادامه داشت .

روز حادثه زمانی که به مغازه نزدیک شدم ، متوجه شدم  کامیونی جلوی مغازه‌ام پارک کرده و چند نفر در حال تخلیه مغازه هستند. با دیدن این صحنه با عصبانیت وارد مغازه‌ام شدم.

طرف دعوایم حاضر نبود حرف هایم را گوش کند، من هم از کوره دررفتم و  با اسلحه‌ای که در داخل مغازه پنهان کرده بودم او را تهدید کردم و سپس به طرفش شلیک کردم و بعد ناخواسته ماجرا ادامه پیدا کرد.

بازپرس قیصری با شنیدن اظهارات این مرد قرار بازداشت وی  را صادر و او را روانه زندان کرد.

کد خبر 33098

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز