همشهری آنلاین: کمیسیونر کمک بشردوستانه اتحادیه اروپا از افزایش ۶.۵ میلیون یورویی کمک‌های بشردوستانه به ایران طی دیدار امروز خود با وزیر کشور خبر داد.

به گزارش ايسنا، استیل یاندیس پس از دیدار خود با وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: بسیار خوشحالم که با وزیر کشور ایران دیدار داشته‌ام و در این دیدارها گفت‌وگوهای خوبی درخصوص همکاری‌های آینده و زمینه همکاری بیشتر انجام شد. امیدواریم درآینده همکاری میان اتحادیه اروپا و ایران در موضوعات بشردوستانه افزایش پیدا کند.

وی افزود: در پی توافق هسته‌ای ایران قطعا تقویت همکاری‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت و سرعت این همکاری‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

کمیسیونر کمک بشردوستانه اتحادیه اروپا تاکید کرد: همکاری کمیساریای بشردوستانه اتحادیه اروپا و ایران درخصوص موضوعات انسان‌دوستانه مساله جدیدی نیست و هدف ما راه‌هایی برای تسهیل این همکاری‌ها بوده است.

یاندیس با اشاره به پذیرایی 4 دهه‌ای ایران از پناهندگان افغانی گفت: باید از ایران برای پذیرفتن پناهندگان افغانی تشکر کرد. اتحادیه اروپا طی سال گذشته 10 میلیون یورو به ایران درخصوص آوارگان افغانی کمک کرده که البته این مبلغ ،مبلغ چشمگیری نیست اما می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات را مرتفع کند.

وی از تصمیم‌گیری درخصوص افزایش 6.5 یورویی کمک‌های بشردوستانه به ایران خبر داد و افزود: امیدواریم در جلسه‌ای که طی ساعات آینده انجام می‌شود، افزایش 6.5 میلیون یورویی به ایران مورد توافق طرفین قرار گیرد.

کمیسیونر کمک بشردوستانه اتحادیه اروپا درخصوص انتقال تجربیات در موضوع حوادث غیرمترقبه میان ایران و اتحادیه اروپا خبر داد و افزود: امیدواریم سطح همکاری‌ها و انتقال تجربیات افزایش پیدا کند چراکه حوادث غیرطبیعی فراتر از مرزها عمل می‌کنند، بنابراین آسیب‌پذیری بشر در مقابل آنها افزایش پیدا می‌کند.

یاندیس تاکید کرد: دعوت کرده‌ایم همکاران ایرانی به اتحادیه اروپا سفر کنند و درخصوص بلایای طبیعی همکاری تنگاتنگی میان کارشناسان ایرانی و اروپایی برقرار شود تا آمادگی در برابر بحران‌ها به ویژه زلزله افزایش پیدا کند.

کمیسیونر کمک بشردوستانه اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که بار دیگر به کشور ایران سفر کند و در سفر خود شاهد پیشرفت پروژه‌های انسان‌دوستانه در ایران باشد و همکاری‌های میان دو طرف بیش از پیش افزایش یابد.

کد خبر 330707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha