همشهری آنلاین: نشست تجاری ایران و ایتالیا صبح امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین با حضور نخست وزیر ایتالیا و وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در محل اتاق بازرگانی آغاز به کار کرد.

Meeting

به گزارش ایرنا، در نشست امروز چهارشنبه 25 فروردين قرار است 12 قرارداد و پیش‌قرارداد بین هیات‌های تجاری اقتصادی دو طرف امضا شود.

در این نشست تجاری، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سفیر ایتالیا در تهران، مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، ولی‌الله افخمی‌راد رئیس سازمان توسعه تجارت و محسن جلال‌پور رئیس اتاق ایران حضور دارند.

براساس این گزارش، قرار است بعدازظهر امروز، فعالان اقتصادی از بنگاه‌های ایرانی و ایتالیایی دو نشست برگزار كنند.

یكی از جلسات مربوط به صنعت است؛ فعالان اقتصادی دو كشور در حوزه‌های نفت و گاز، برق و نیروگاه، فولاد، منسوجات و مد، خودرو، پیمانكاری پروژه‌های بزرگ، شهرسازی و معماری، مخابرات، صنعت ریلی، فرودگاه‌سازی، كشتیرانی، پالایشگاه و پتروشیمی با یكدیگر مذاكره خواهند كرد.

ایتالیا در سال‌های نه چندان دور، نخستین شریك تجاری ایران شناخته می‌شد و ارزش مبادلات دو كشور در آن سالها به ركورد 7.5 میلیارد یورو در سال رسیده بود كه این رقم در سال‌های اخیر در نتیجه تحریم به 1.4 میلیارد یورو كاهش یافت.

ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا دیروز(سه شنبه 24 فروردين) در صدر هیات 250 نفره سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

ایران و ایتالیا دیروز در حضور رئیسان جمهوری دو كشور هفت سند همكاری از جمله گردشگری و فعالیت‌های فرهنگی، همكاری صنعتی، راه آهن، نفت و گاز، فرودگاهی، تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودرو و برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی امضا كردند.

وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، برخی معاونان وزارتخانه‌ها، رئیسان موسسه بیمه ضمانت صادرات «ساچه»، شركت نفت «انی» و اتحادیه صنایع «كنفیندوستریا»، موسسه تجارت خارجی «ایچه»، نمایندگان شركت‌های كوچك و متوسط، صاحبان صنایع و مدیران ارشد بانك‌های بزرگ ایتالیا نخست وزیر این كشور را در سفر به تهران همراهی می‌كنند.

کد خبر 330453

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha