سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تظاهرکنندگان ترک و کرد مقیم آلمان در چند شهر این کشور با یکدیگر درگیر شدند. در جریان این کشمکش‌ها شماری از طرفداران دو گروه و همچنین نیروهای پلیس زخمی شده‌اند.

درگیری‌ میان گروه‌های ترک و کرد در آلمان

به گزارش ديوچه وله، تظاهرات کردها و ترک‌های مقیم آلمان در شهرهای اشتوتگارت، فرانکفورت، کلن و هامبورگ روز يكشنبه 10 آوريل به خشونت گرایید.

به گزارش خبرگزاری آلمان، تنها در اشتوتگارت ۱۲ مامور پلیس و ۵ تن از گروه‌های متخاصم زخمی شدند.

در شهر کلن نیز گروه‌های ترک و کرد با پرتاب سنگ و "نارنجک ترقه‌ای" به جان یکدیگر افتادند. پلیس این شهر دست‌کم ۲۴ نفر را دستگیر کرده است.

گروه نوبنیادی به نام "کمیته ترک‌های نوگرای اروپا" که گفته می‌شود از ترک‌های ناسیونالیست و طرفداران رجب طیب اردوغان تشکیل شده، برای "تظاهرات علیه تروریسم" فراخوان داده بود.

در تظاهرات گروه یادشده در کلن چند صد نفر شرکت کردند که مورد حمله کردهای مقیم این شهر و نیروهای چپ افراطی طرفدار کردها قرار گرفتند.

به گفته سخنگوی پلیس هامبورگ، حدود ۳۰۰ نفر در گردهمایی ترک‌ها در آن شهر شرکت کرده بودند.

گروه‌های کرد و چپ‌گرایان آلمانی طرفدار کردها نیز به تظاهرات مقابل دعوت کرده بودند که گفته شد، حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در این تظاهرات شرکت داشته‌اند.

در روز ۲۸ مارس نیز میان گروه‌های ترک و کرد شهر اشافن‌بورگ واقع در ایالت بایرن درگیری روی داد.‏ پلیس این شهر ۳۶ نفر را دستگیر و پس از ساعاتی دوباره آزاد کرد.

ترک‌های ملی‌گرای مقیم آلمان پس از حمله‌های تروریستی در آنکارا و استانبول تظاهراتی علیه گروه‌های کرد به راه انداختند.

پیش از آن، طرفداران احزاب کردی ترکیه نیز برای محکوم کردن حمله‌های ارتش ترکیه به مناطق کردنشین این کشور به خیابان‌ها رفته بودند.

کد خبر 330355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha