یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

وزیر نفت، هرگونه افزایش قیمت بنزین براساس طرح برندسازی و کلاسه‌بندی جایگاه‌های سوخت را رد کرد و در عین حال، احتمال افزایش قیمت بنزین به‌طور کلی در سال‌جاری را بعید ندانست.

به گزارش همشهري، بيژن زنگنه در حالي از افزايش احتمالي قيمت بنزين در سال جديد سخن گفته كه پيش از اين محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت در 28ديماه سال گذشته گفته بود: دولت فعلا هيچ تصميمي براي افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي ندارد.

پنجم خردادماه سال گذشته بود كه وزارت نفت از توقف عرضه بنزين سهميه‌اي با نرخ 700تومان خبر داد تا عملا قيمت بنزين آزاد هزارتوماني ملاك عمل قرار گيرد با اين توضيح كه وزارت نفت مهلتي را براي مصرف بنزين‌هاي 700توماني باقيمانده در كارت‌هاي سوخت درنظر گرفت. وزير نفت در حاشيه حضور هيأت هندي در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران گفت: افزايش قيمت بنزين براساس طرح برندسازي و كلاسه‌بندي جايگاه‌هاي سوخت مطرح نيست و البته احتمال افزايش قيمت بنزين به‌طور كلي در سال‌جاري بعيد نخواهد بود.

زنگنه در واكنش به انتشار برخي اخبار درباره اينكه عربستان نفتكش‌هايي را كه از ايران نفت مي‌خرند تحريم مي‌كند، گفت: «اصلا عربستان چه قدرتي دارد كه اين كار را انجام دهد؟» گفتني است عربستان به تقليد از آمريكا و براي جلوگيري از افزايش صادرات نفت ايران دست به وضع تحريم‌هاي ثانويه عليه ايران زد و اعلام كرد نفتكش‌هاي خارجي كه يكي از ۳بندر آخر محل بارگيري‌شان ايران بوده، بايد قبل از ورود به آب‌هاي عربستان از مقامات سعودي مجوز بگيرند.

  • وصول مطالبات از هند به يورو

وزير نفت همچنين درباره پرداخت بدهي نفتي هند به ايران گفت: هندي‌ها طبق قرار قبلي بخش يورويي را به‌صورت نقد پرداخت كنند و از اين به بعد هم ما ديگر فروش نفت به روپيه به هند يا تبادل كالا نداريم و همه فروش نفت به يورو انجام مي‌شود.

کد خبر 330126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha