همشهری آنلاین: مدیر طرح و برنامه بانک مسکن از افزایش حجم تسهیلات پرداختی این بانک خبر داد و گفت: میزان پرداخت این تسهیلات در ۱۱ ماه نخست سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۳ رشد ۲۱ درصدی داشته است.

Loan

به گزارش ايرنا از روابط عمومي بانك مسكن، محمدحسن مرادي افزود: بانك مسكن از ابتداي سال 1394 تا پايان بهمن‌ماه همين سال 95 هزار و 400 ميليارد ريال ( ٩ هزار و 540 ميليارد تومان) تسهيلات به غير از مسكن مهر براي خريد و يا ساخت مسكن به متقاضيان پرداخت كرد. اين رقم در 11 ماهه سال 1393 به ميزان 79 هزار ميليارد ريال (هفت هزار و ٩٠٠ ميليارد تومان) بوده است.

مدير طرح و برنامه بانك مسكن اظهار داشت: اين ميزان تسهيلات براي خريد و ساخت 340 هزار و 981 واحد مسكوني در سراسر كشور پرداخت شده است.

مرادي رشد دو رقمي پرداخت تسهيلات مسكن در ١١ ماه نخست سال گذشته را مديون افزايش سقف تسهيلات ساخت و خريد مسكن در نيمه دوم سال گذشته عنوان كرد.

وي گفت: از كل تسهيلاتي كه بانك مسكن در ١١ ماه سال گذشته به بخش مسكن پرداخت كرد، 28 هزار و 500 ميليارد ريال( 2 هزار و 850 ميليارد تومان) به 93 هزار و 476 نفر از متقاضيان خريد مسكن پرداخت شد كه اين حجم تسهيلات به لحاظ تعداد نزديك به ٢٠ درصد نسبت به مدت مشابه سال 1393 كاهش داشته، اما به لحاظ حجم ريالي تسهيلات، تغيير چنداني نداشته است.

مدير طرح و برنامه بانك مسكن همچنين گفت: در مدت مذكور 34 هزار و 460 ميليارد ريال (٣ هزار و ٤٤٦ ميليارد تومان) از كل 95 هزار و 400 ميليارد ريال(٩ هزار و 540 ميليارد تومان) تسهيلاتي كه بانك مسكن به اين بخش پرداخت كرد، در قالب تسهيلات ساخت به سازنده‌ها ارايه شد كه اين حجم تسهيلات صرف احداث ١٠٠ هزار و 376 واحد مسكوني شده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال 1393 بيش از 22 درصد افزايش دارد.

به گزارش ايرنا، سقف تسهيلات از محل اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن در اوايل نيمه دوم سال گذشته با احتساب تسهيلات جعاله، در تهران از 450 ميليون ريال به 700 ميليون ريال (٤٥ ميليون به ٧٠ ميليون تومان) افزايش پيدا كرد تا قدرت خريد متقاضيان مسكن در سراسر كشور تقويت شود.

کد خبر 330062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha