یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری دو - فاطمه محمدصالحی: شلوغی دنیای بزرگ‌ترها معمولا به‌خاطر رفاه و زندگی بهتر بچه‌هاست اما اگر از بچه‌ها بپرسیم، بازی و با والدین بودن را به هر نوعی از رفاه مادی ترجیح می‌دهند.

این دقیقه‌ها فرزندتان را بیمه می‌کند

 مي‌شود مثل يك قانون كاري براي خودتان واجب بدانيد تا حداقل نيم‌ساعت در روز از مشغله‌هايتان بگذريد و فقط با فرزندتان بازي كنيد، حرف بزنيد و هركاري كه كودك‌تان بخواهد انجام دهيد. اين زمان‌هاي كوتاه رابطه شما را بهتر و لذت زندگي بچه‌ها را بالاتر مي‌برد. شمايي كه امروز همبازي كودك‌تان شويد، فردا مي‌توانيد مشاور او باشيد. بازي‌هاي ساده و دوست‌داشتني را ياد بگيريد و از همين امروز دقيقه‌هاي والد و فرزندي شادي براي خودتان و فرزندان‌تان بسازيد:

  • روزنامه بازي براي بچه‌هاي قبل از دبستان

استفاده از روزنامه‌هاي باطله فرصت خوبي است تا علاوه بر يك بازي، با فرهنگ قناعت هم بيشتر آشنا شود و خلاقيت او هم فرصت رشد پيدا كند. كاغذها را مدتي در آب خيس كنيد و در اين فاصله ظرف‌هاي پلاستيك يك‌بار مصرف را جمع كنيد. بعد با كمك هم كاغذ‌ها را كه با كمي چنگ زدن به شكل خمير درمي‌آيد، به ظروف يك‌بار مصرف بچسبانيد. اگر از چسب چوب براي اين چسباندن استفاده كنيد كار با دوام‌تري مي‌سازيد. حالا مي‌توانيد ظرف را بگذاريد خشك شود. در زمان ديگري مي‌توانيد با كمك هم ظرف‌تان را رنگ كنيد و مثلا به‌عنوان جاي‌واكس يا جمع‌آوري وسايل ريز و... از آنها استفاده كنيد.

به ساخت شكل با كاغذ هنر اوريگامي مي‌گويند. با كمك بچه‌ها از روزنامه باطله‌ها شكل‌هاي عروسكي، موشك، درخت و...بسازيد و با حوصله آنها را رنگ كنيد.

اجراي نمايش مي‌تواند از لذت‌بخش‌ترين تفريحات شما و فرزندتان باشد. با كمك روزنامه‌هاي باطله‌ براي خودتان صورتك بسازيد و با كمك يك نخ يا كش روي صورت‌تان نصب كنيد تا آماده اجراي نمايش شويد. در حين اجراي نمايش‌ها مي‌توانيد بعضي رفتارهاي نامناسب فرزندتان را به شخصيت‌ها نسبت دهيد و آن‌را حل كنيد.

  • روزنامه بازي با مدرسه‌اي‌ها

براي بچه‌هاي دوران ابتدايي؛ مي‌توانيد از پازل روزنامه‌اي استفاده كنيد. اين بازي، دايره لغات بچه‌ها را گسترده مي‌كند. براي اين بازي چند جمله درشت ر ا انتخاب و با قيچي حرف‌هاي آن را از هم جدا كنيد. حالا هركدام شما بايد در كوتاه‌ترين زمان جمله خود را از بين حرف‌هاي بهم ريخته بسازد.

براي تمرين قدرت بيان بچه‌ها هركدام از روي يك برگ روزنامه تمرين كنيد تا خبري را با مدل گويندگان خبر بخوانيد.

فرزندتان براي جرأت كارآفريني، هميشه به وسايل گران‌قيمت نياز ندارد. روزنامه‌هاي باطله را به فرزندتان دهيد و با او براي ساخت يك وسيله قابل فروش همكاري كنيد. مي‌توانيد براي ساخت چنين وسيله‌اي يك روز فكر كنيد و بعد در يك زمان مشترك، ابداع‌تان را بسازيد. همسرتان هم مي‌تواند خريدار كار شما باشد اما به قيمتي كه مي‌ارزد.

يكي از راه‌هاي استعداديابي فرزندتان هم مي‌تواند بريدن مطالب جالب از روزنامه باشد. فرزندي كه هربار سراغ يك نوع از خبرها و مطلب‌ها باشد؛ نشانه‌اي از علاقه‌مندي آينده خود را بروز مي‌دهد. در وقتي كه به فرزندتان اختصاص مي‌دهيد؛ با جان و دل آرام باشيد و اجازه بدهيد تا از بريده‌هاي روزنامه‌اش بگويد.

کد خبر 330045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha