همشهری آنلاین: پیکر پاک و مطهر شهید حاج حیدر ابراهیم خانی شهید مدافع حرم شهرستان ملایر روز چهارشنبه بر روی دستان مردم شهید پرور ملایر تشییع و در قطعه شهدای گلزار بهشت هاجر این شهر آرام گرفت.

شهید

در تشییع پیكر پاك شهید پاسدار ابراهیم خانی كه سراسر شهر را به عطر دیار حضرت زینب(س) و یاران كربلا عطرآگین كرد هریك از شركت كنندگان از رشادت و سلحشوری شهدا سخن می گفتند و از جمله شركت كننده ای كه می گفت 'سلام بر شهید زینبی، حیدر بی سری كه مانند مولایش حسین(ع) در راه اسلام و قرآن و دفاع از حریم و حرم آل الله سر و جان خود را فدا كرد و ذره ای بیم در دلش نبود.

درود و سلام بر شهید مدافع حرم كه مظلومانه پا در جای قدم های ارباب مظلومش گذاشت و تا آخرین لحظه از زندگی اش از امام حسین مجتبی(ع) مدد جست، آفرین بر تو ای شهید مدافع حرم، سرباز رشید اسلام كه اگر نبود امثال تو، امروز خشت خشت حرم حضرت زینب(س) نیز نبود.

سلام و درود بر پیشانی بندت كه بوسه گاه گلوله و موشك شد، سلام و درود بر تو كه میدان نبرد و جبهه های جنگ را ندیدی، اما شجاعانه و بی باكانه عزمت را جزم كردی برای رسوایی كفر و اهتزاز پرچم اباعبدالله الحسین(ع) و اینك پرچم دارعزت و آبروی جوانان همپا و هم ردیف خودت شدی.

و صدآفرین بر غیرت و دلدادگی مردم غیور و شهید پرور ملایر كه بار دیگر شهیدی را از جنس لاله ها تا بهشت همراهی كردند و از جان و دل مایه گذاشتند و تا آخر نوای لبیك یا حسین(ع)، لبیك یا زینب(س) و لبیك یا ابوالفضل(ع) را سر دادند و دوشاوش خانواده شهید ابراهیم خانی گام برداشتند و بر این افتخار به خود بالیدند.'

مسئولان نظامی و انتظامی استانی و شهرستانی، مسئولان و كاركنان ادارات و نهادها، فرماندار ویژه ملایر، روحانیون، بازاریان، جمع زیادی از مردم و خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در این آیین باشكوه شهید مدافع حرم همپای مردم و خانواده شهید بودند و صدها گل نثار پیكر پاك شهید پاسدار ابراهیم خانی كردند.

مسیر تشییع پیكر مطهر شهید ابراهیم خانی از مقابل شهرداری ملایر تا میدان آزادگان مملو از جمعیت و عاشقان ولایت و حامیان رهبری بود كه پس از قرائت آیاتی از كلام الله مجید و اجرای سان نظامی، وصیت نامه شهید ابراهیم خانی توسط همسرش قرائت شد.

همچنین پدر شهید ابراهیم خانی كه از ابتدای مراسم عكس فرزندش را در آغوش گرفته بود، از حضور گسترده و باشكوه مردم و مسئولان این شهرستان در آیین تشییع و خاكسپاری فرزند شهیدش حیدر ابراهیم خانی قدردانی كرد.

وی گفت: شهیدم را تقدیم اهل بیت(ع) و اباعبدالله(ع) كردم و به خود می بالم كه پدر شهید حیدر ابراهیم خانی هستم.

در این آیین پس از تشییع باشكوه پیكر پاك شهید پاسدار ابراهیم خانی همراه با نوای دلسوزانه مداحان اهل بیت(ع) تا میدان آزادگان، توسط حجت الاسلام سید رضا فاضلیان امام جمعه ملایر نماز بر پیكر این شهید اقامه شد و شهید ابراهیم خانی برای همیشه در قطعه شهدای بهشت هاجر آرام گرفت و به خیل یاران شهیدش پیوست.

پاسدار شهید حیدر ابراهیم خانی از گروه مهندسی رزمی 43 امام علی(ع) ملایر از مدافعان حرم آل الله روز شنبه هفته جاری 14 فروردین ماه در جریان عملیات مستشاری در سوریه به دست تروریست های تكفیری داعش به شهادت رسید.

شهرستان ملایر یك هزار و 100 شهید والا مقام را تقدیم انقلاب اسلامی كرده و با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كیلومتری شهر همدان واقع شده است.

کد خبر 329720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha