همشهری آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه طرد هنرمندان، آنها را بیشتر در دل مردم قرار می‌دهد، تصریح کرد: نباید در مقابل هنرمندانی مثل شجریان جبهه گیری کرد زیرا دل بسیاری از مردم با آنهاست.

علی مطهری

به گزارش خانه ملت، علی مطهری درباره ممنوع التصویری و ممنوع‌الفعالیتی محمدرضا شجریان در شش سال گذشته، گفت: برخورد با هنرمندان باید همراه با تدبیر باشد زیرا اینان در دل مردم جا دارند. فرضا کسانی بخواهند با اینها مقابله کنند، راه مقابله با این قشر طرد آنها نیست چرا که در این صورت بیشتر در دل مردم جا پیدا می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارنظر سیاسی شجریان در سال 88 گفت: معمولا انتقادها یا تعریف و تمجیدهای هنرمندان کمی تندتر و احساسی‌تر است و مسئولان نباید آنها را به اندک بهانه‌ای از خود برانند؛ به ویژه آنکه یک پیوند قلبی بین مردم و این گونه افراد اعم از اینکه بازیگر باشند یا خواننده، وجود دارد.

وی افزود: به طور کلی هنرمندان روح لطیفی دارند و احساس و هیجان آنها شدید است؛ لذا اگر آنها در جایی یک اظهار نظر سیاسی تند داشته باشند، نباید با آنها برخورد قهری و شدید صورت گیرد.

  • اظهارنظرها در فضای احساسی و هیجانی سال 88 را نباید جدی گرفت

این نماینده مجلس با بیان اینکه این نوع برخورد را در مورد هیچ‌کس نمی‌پسندم، توضیح داد: نباید به صرف یک اظهار نظر، فردی را طرد کنیم؛ خصوصا در مورد هنرمندان. البته ممکن است عده‌ای بگویند در جاهایی توهین شده، اما در آن فضای احساسی و هیجانی سال 88 ممکن است کسی کلمه تندی هم به کار برده باشد ولی نباید آن را جدی گرفت زیرا در یک شرایط عادی نبوده است.

مطهری رفتار با شجریان را در امتداد برخوردهای سال 88 توصیف و تاکید کرد: نباید در مقابل چنین هنرمندانی جبهه‌گیری کرد زیرا دل بسیاری از مردم با آنهاست.

  • وزارت ارشاد فعلی مشکلی با شجریان ندارد

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به تغییر مدیران رسانه ملی و وزارت ارشاد نسبت به سال 88، آیا لازم است تجدیدنظری در برخورد با شجریان صورت گیرد، تصریح کرد: وزارت ارشاد مشکل اساسی با شجریان ندارد؛ سازمان صداوسیما هم از یک محفل معینی دستور می‌گیرد و تغییر رییس در تغییر رفتار آن تاثیر زیادی ندارد.

  • آوازهای شجریان به دل می‌نشیند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن آرزوی سلامتی برای استاد آواز ایران، درخصوص رابطه خود با ترانه‌های محمدرضا شجریان گفت: من نیز مانند بسیاری از ایرانیان با آوازهای شجریان رابطه‌ای خاطره‌انگیز دارم و صدای ایشان و اکثر خواننده‌های سنتی دیگر را می‌پسندم زیرا تاثیرگذار هستند و با توجه به کارهای نفیسی که انجام داده‌اند در ارتقای فرهنگ کشور موثر بوده‌اند. آوازهای ایشان به دل می‌نشیند.

کد خبر 329566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha