پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تهرانی‌ها «شب فرهنگی پایتخت» را در دهمین روز از نوروز ۹۵ در مراسمی با عنوان «شبی در موزه ملی ایران» تا نیمه‌شب جشن گرفتند.

موزه ملی ایران

به گزارش ایسنا، رجبعلی خسرو آبادی، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به استقبال بیش از 10 هزار شهروند تهرانی از «شبی در موزه‌ی ملی ایران»، اظهار کرد: شبی با موزه نشان از نیاز فرهنگی جامعه به تغییر ساعت برنامه‌های گردشگری به خصوص در نیمه اول سال دارد.

او با اشاره به نیاز پایتخت به زندگی شبانه افزود: امنیت کامل ایران موهبتی است که باید از آن برای توسعه گردشگری شبانه بهره برد، اما ساعت فعالیت مراکز فرهنگی پایتخت به گونه‌ای تعریف شده است که عملا شب‌های تهران، شب‌های خاموشی برای گردشگران است.

وی ادامه داد: برنامه شبی با موزه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که شهروندان قبل از ورود به موزه ملی از بافت تاریخی منطقه 12 بازدید کنند و با حال هوایی کاملا مملو از عشق به هویت تهرانی وارد نمایشگاه تهران کهن شهر من در موزه ملی شوند.

خسروآبادی بیان کرد: اتوبوس‌های تهرانگردی از مقابل مترو هفت تیر آماده بودند تا از ساعت 17 برای بازدید از محور تاریخی منطقه 12 به شهروندان خدمت رسانی کنند.

او ایجاد انگیزه و عشق به هویت تاریخی و فرهنگی تهران قدیم را کم‌هزینه‌ترین راه برای صیانت از میراث فرهنگی کشور دانست و افزود: بسیاری از امور از جمله حفظ میراث فرهنگی را نمی‌توان با توان و نیروی حاکمیتی به تنهایی انجام داد، بلکه نیازمند یک اراده ملی است و این اراده با آگاه سازی جامعه از داشته‌های تاریخی و فرهنگی خود ایجاد می‌شود.

وی توضیح داد: برنامه شب فرهنگی تهران با مشارکت ستاد گردشگری شهرداری تهران، موزه ملی ایران، شهرداری منطقه 6 و 12 برگزار شد که این خود نشان از یک همدلی فرا دستگاهی برای توسعه گردشگری تهران است.

براساس این گزارش، برنامه شبی با موزه ملی ایران با اجرای شاهنامه خوانی، موسیقی سنتی، گشت تهران قدیم و ایستگاه‌های ویژه کودک و نوجوان از ساعت 19 الی 23 در موزه ملی ایران برگزار شد.

کد خبر 328984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha